Uitbesteden aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM

Het uitbesteden van technologische middelen en activiteiten die niet tot de kernactiviteiten van het bedrijf behoren, heeft als doel de kosten te verlagen door externe diensten uit te besteden aan toegewijde professionals die bepaalde verantwoordelijkheden namens het uitbestedende bedrijf op zich nemen.

Het uitbesteden aan een wereldwijde provider als EDICOM van de technologische middelen die verband houden met uw B2B & B2G-communicatieplatform, het onboardingproces van uw zakelijke partners en het delegeren van de beheerprocedures die nodig zijn voor het onderhoud ervan, garandeert optimale prestaties van uw platform.

Maximaliseer de voordelen van elk van de EDICOM-suite oplossingen zoals EDI, Elektronische Facturatie of BTW Compliance door het beheer ervan uit te besteden aan onze gespecialiseerde technici.

Toegewijde technici

Toegewijde technici

Onboarding, onderhoud, administratie en configuratie op doorlopende basis. Uw bedrijf beschikt over beheerdersgroepen voor voortdurende aandacht voor uw businesspartners en het beheer van hun onderhoud op het platform.

Cloud-technologie

Cloud-technologie

Hardware, software en onderhoudsactiviteiten worden uitgevoerd in een DPC (Data Processing Center) dat wordt beheerd door EDICOM en waartoe de gebruiker toegang heeft via verschillende connectiviteitsdiensten.

Service level garantie

Service level garantie

Ononderbroken toegang en minimale reactietijden bij vragen en incidenten in overeenstemming met EDICOM's SLA (Service Level Agreement) die onder andere 99,9% beschikbaarheid van de service garandeert.

 

Voordelen van het uitbesteden van uw project aan EDICOM

Optimaliseer het beheer

Concentreer u op kritieke competenties in plaats van op routinematige systeemoperaties of het onboarden van uw zakenpartners.

Schaalbaarheid van uw platform

Verhoog de prestaties door uw systemen snel aan te passen aan de communicatie-eisen van uw bedrijf.

Minder kosten

Verminder de trainingstijd en -kosten voor gekwalificeerd personeel en de technologie-infrastructuur die nodig is om de B2B & B2G-oplossing te ondersteunen.

Digitale transformatie versnellen

Versnel de evolutie naar nieuwe technologieën en houd tegelijkertijd de kosten binnen de perken en beperk de risico's.

Gekwalificeerd personeel

Beschik over gespecialiseerde technici met voortdurende training gericht op de technologische veranderingen die directe gevolgen hebben voor de update van uw technologieplatform.

Beveiliging en vertrouwelijkheid

De gegevens die door ons platform worden beheerd, zijn onderworpen aan strenge controles op basis van de meest veeleisende internationale certificeringen voor informatiebeveiliging.

 

 

Gedelegeerd beheer van uw communicatieplatform

Een gespecialiseerde EDICOM-technicus treedt op als uw toegewijde operator, lost alle alarmen op die in uw platform worden geproduceerd, stelt de klant onmiddellijk op de hoogte van incidenten en de maatregelen die worden genomen om uw oplossing altijd up-to-date en operationeel te houden.

Servicebeheer

  • Systeembeheer en -bewaking.

  • Controle van het niveau van gegevensbeschikbaarheid.

  • Oplossen van incidenten.

  • Elektronische facturatie (certificaatbeheer, platformparametrisatie, partnertests).

  • Beheer van connectiviteit met Value Added Networks.

  • Uitwisseling van nauwkeurige informatie met interne en externe partners.

  • Wereldwijd onderhoud van de installatie.

Partnerbeheer

  • Bijwerken van de partnerlijst van uw platform.

  • Integratie van e-facturatieklanten (certificaat uploaden, agenda configureren, communicatie en formaat testen, enz.)

  • Aanpassing van het platform.

  • Controle van interfaces en specificatie van wijzigingen die moeten worden aangebracht om verbeteringen te bevorderen (dit omvat niet de ontwikkeling van wijzigingen en nieuwe interfaces).

  • Testen van berichtuitwisselingen tot aan de implementatie van nieuwe EDI-berichtuitwisselingen (nieuwe partners, nieuwe berichten).

Monitoring

  • Controleer de geldigheid van de verbindingen met uw EDI-partners.

  • Analyse van documenten met excessieve vertragingen in het overdrachtsproces.

  • Analyse van mogelijke incidenten als gevolg van excessieve vertragingen in het documentontvangstproces.

  • Bevestiging van de correcte ontvangst op bestemming van alle verzonden documenten.

  • Bevestiging van de juiste behandeling van alle ontvangen documenten om hun integratie in het ERP van de klant te garanderen.

Leverancier EDI Onboarding

Integreer zoveel mogelijk partners in uw B2B-communicatieproject in de kortst mogelijke tijd.

Besteed de stappen die nodig zijn om uw partner community te informeren en kwalificeren over uw EDI-integratieproces uit aan EDICOM.

Bij EDICOM zullen we een actieve rol spelen in het voorzien van uw partnernetwerk van alle details die zij nodig hebben over communicatieformaten of protocollen, en wij zullen hen ondersteunen bij alle taken die zij moeten uitvoeren om onmiddellijke integratie met uw elektronische gegevensuitwisselingsoplossing te bereiken.

Snelle onboarding

Laat zoveel mogelijk partners EDI-berichten met u uitwisselen, in de kortst mogelijke tijd.

Minimale inzet van personeel

Maak gebruik van EDICOM's gespecialiseerde team en zet uw personeel in voor uw bedrijf.

Hogere winstgevendheid van EDI

Bespaar kosten en tijd door snel veel leveranciers op te nemen in uw EDI-communicatie.

Collaboratieve tools

EDICOM-OnboardingWebTool is de oplossing ontwikkeld door EDICOM om een permanente communicatiestroom op te zetten met de onboarding projectpromotor, om de integratie van leveranciers en andere partners in uw Electronic Data Interchange platform zoveel mogelijk te versnellen.

Planning

Planning

Projectorganisatie, segmentatie van partners, fasen en definitie van acties.

Technologische status

Technologische status

Informatie verkrijgen over de technologische status van de partners.

Rapporten

Rapporten

Periodieke rapporten en toegang tot de details van de stappen die zijn genomen met uw partner community via EDICOM-OnboardingWebTool: Rapporten over de evolutie van elke partner.

Partners met oplossing

Partners met oplossing

Integratietests met uw platform, ondersteuning voor partners tijdens de testfase.

Partners zonder oplossing

Partners zonder oplossing

Informatie over het project, levering van documentatie en integratiemogelijkheden met uw platform.

Implementatie

Implementatie

Implementatie van de geïntegreerde partners in het platform na de connectiviteitstests.

Onderhoud van integratieworkflows

Dit is een essentiële service om de schaalbaarheid van uw data-integratieplatform in de loop der tijd te garanderen.

Deze service houdt in dat EDICOM een actieve rol speelt en anticipeert op de wijzigingen en evoluties die in uw oplossing moeten worden geïmplementeerd telkens wanneer er wijzigingen of evoluties zijn in de documenten die met uw partners moeten worden uitgewisseld.

 

Wat verstaan we onder een integratiestroom?

Een integratieworfklow omvat alle documenten die deel uitmaken van een belangrijke transactie.

U kunt bijvoorbeeld via ons platform verschillende soorten en versies facturen uitgeven (EDIFACT, X12, UBL, FacturaE, FatturaPA, CFDI, enz.).

Met andere woorden, u zou meerdere berichten kunnen implementeren, maar allemaal geassocieerd met één enkele integratieflow. Die van facturen.

 

Morgen kan het nodig zijn om een wijziging toe te passen op de standaardfactuur in Mexico omdat er een nieuwe versie van het XML-schema is uitgebracht. Of een klant kan besluiten om uw EDI-handleiding aan te passen, waardoor u een nieuw data element moet rapporteren in het EDIFACT schema dat u hen stuurt.

EDICOM neemt de monitoring van deze wijzigingen op zich en past ze onmiddellijk toe in uw oplossing bij elke wijziging.

Op deze manier garanderen wij dat uw data integratie platform permanent up-to-date is.

Deze service is een garantie dat uw belangrijke documenten altijd de beoogde ontvangers bereiken.

Het is de beste garantie voor een ononderbroken werking van uw bedrijf.

Nee.

We hebben het voorbeeld van facturen gegeven omdat het heel duidelijk is, maar de service voor het onderhoud van integratieworkflows heeft invloed op meer transacties.

Bijvoorbeeld op inkooporders.

Als het van cruciaal belang is om een factuur te kunnen versturen, is het net zo belangrijk om de garantie te hebben dat u de inkooporders die verschillende klanten u in verschillende formaten sturen op tijd en in de juiste vorm ontvangt.

EDICOM classificeert integratieworkflows als kritisch of optioneel. De “kritieke” flows in uw communicatieproject worden standaard gedekt door deze service.

Daarnaast kunt u verzoeken om opname van de onderhoudsservice Integratieworkflows in andere processen die niet als kritisch zijn geclassificeerd, maar die voor u van groot belang kunnen zijn.

  • Ontwikkeling van integratievoorstellen voor gegevens aangepast aan de kenmerken van de meest voorkomende ERP: SAP-Idoc, platte tekststructuren, XML, enz.
  • Ontwerp van flows voor de constructie van multi-standaard gegevensstructuren en/of de integratie van documenten die worden ontvangen in de backoffice van de klant.
  • Verzend-, ontvangst- en integratietests voorafgaand aan de productie om de correcte integratie van de documenten met het interne beheersysteem van de klant te controleren.
  • Onderhoud van flows om ze aan te passen aan de wijzigingen die een datastructuur kan ondergaan, of de aanpassing aan de wijzigingen die door de belangrijkste ontvangers kunnen worden doorgevoerd in hun EDI- handleidingen.

Integraal partnerbeheer

Via IPM (Integral Partner Management) bieden we u een managementteam dat contact onderhoudt met uw klanten en leveranciers en hen de ondersteuning biedt die ze nodig hebben om incidenten op te lossen, tests uit te voeren of nieuwe communicatieprotocollen te configureren. Het team gedraagt zich alsof het uw eigen EDI Beheerdersgroep is, zodat u het beheer van uw communicatieoplossing helemaal kunt vergeten.

Dedicated telefoon

Dedicated telefoon

Voorziening van een speciale telefoonlijn voor de exclusieve aandacht van de partner community.

Aandacht voor incidenten

Aandacht voor incidenten

Permanente ondersteuning aan businesspartners voor het oplossen van incidenten bij de uitwisseling van berichten (verkeerd geconfigureerde berichten, communicatiestoringen, ontbreken van verplichte velden, enz.)

Aansluiting van nieuwe partners

Aansluiting van nieuwe partners

Voortdurend beheer van elke taak en test om de integratie met nieuwe partners te formaliseren.

Aandacht voor incidenten

Aandacht voor incidenten

Permanente ondersteuning voor partners bij het oplossen van incidenten bij de uitwisseling van berichten (verkeerd geconfigureerde berichten, communicatiefouten, ontbrekende verplichte velden, enz.)

Aansluiting van nieuwe partners

Aansluiting van nieuwe partners

Voortdurend beheer van elke taak en test om de integratie met nieuwe partners te formaliseren.
Formaten en ontvangststandaarden

Formaten en ontvangststandaarden

Het communiceren van specificaties over berichtformaten en bijzonderheden aan partners.

EDI-gebruikershandleidingen

EDI-gebruikershandleidingen

Onderhoud en verspreiding van EDI-gebruikershandleidingen voor het genereren van berichten volgens uw behoeften.

Beheer van telecommunicatie

Beheer van telecommunicatie

Aandacht voor communicatieprotocollen (netwerken, point-to-point verbindingen, webservices, ...).

Tests voor verzenden en ontvangen

Tests voor verzenden en ontvangen

Uitvoeren van tests voor het verzenden en ontvangen van berichten. Rapporten over het succes of falen van de tests.

Wereldwijd technologieplatform

EDICOM ontwikkelt complexe data-integratieprojecten met internationale reikwijdte op basis van 3 fundamentele pijlers:

  • Maximale specialisatie: We zijn toegewijd aan data-integratie en richten ons er uitsluitend op.
  • Hoogwaardige technologische infrastructuur die we zelf ontwikkelen en voortdurend herzien om deze aan te passen aan de technische evoluties van elk moment.
  • Actief kennisbeheer om te anticiperen op evoluties en om onze volledige dienstverlening aan te passen aan de vereisten van de markt, de klanten of eenvoudigweg aan de veranderende fiscale regelgeving van elk land waar uw bedrijf actief is.

Met deze werkfilosofie kunnen bedrijven die vertrouwen op onze elektronische oplossingen de stroom van hun fiscale, commerciële of logistieke transacties centraliseren onder de paraplu van één wereldwijd technologisch platform dat wordt beheerd in SaaS-modus, geoptimaliseerd in lijn met de eigen ontwikkeling van het bedrijf door de EDICOM-technici die verantwoordelijk zijn voor het beheer.

  • Consultants gespecialiseerd per industrie en land om uw vragen te behandelen.

  • Uitbesteding van processen die verband houden met uw B2B e-commerce platform.

  • Ondersteuning in 7 talen: Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees, Duits en Nederlands.

Wij garanderen kwaliteit van de dienstverlening

EDICOM garandeert contractueel de naleving van hoge kwaliteitsnormen bij de levering van zijn diensten en de 24/7 beschikbaarheid van de technologische oplossingen die onze klanten in gebruik hebben.

De reikwijdte van ons serviceniveau is vastgelegd in onze SLA (Service Level Agreement) en is gebaseerd op de naleving van drie belangrijke variabelen:

  • Beschikbaarheid van toegang tot het EDICOM platform, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Maximale oplostijd van incidenten op basis van hun kriticiteit.

  • Constante update van de softwareversies van de gecontracteerde producten.

Op wie richten we ons met onze Managed Services?

Elke klant die een van onze geavanceerde data integratie oplossingen heeft gecontracteerd kan profiteren van onze Managed Services.

Of uw bedrijf nu miljoenen berichtuitwisselingen verwerkt of een paar honderd, EDICOM Managed Services worden aangepast aan de complexiteit van uw B2B2G communicatieplatform. Hier volgen enkele voorbeelden van beheer op basis van het type oplossing.

Elektronische facturatie

  • Monitoring voor permanente connectiviteit met de factuurontvangstpunten van elke administratie.

  • Beheer van de registratie en uitschrijving van partners in uw B2B- of B2G-communicatie.

  • Uploaden en onderhouden van de elektronische certificaten die nodig zijn voor de toepassing van de elektronische handtekening.

  • Analyse van de versie-evoluties in het elektronische factureringsschema door de administraties.

  • Incident management als gevolg van fouten in de factuur.

VAT Compliance

  • Monitoring van de communicatie met de belastingdienst van elk land.

  • Analyse van de evoluties van de versies in het belastingaangifteschema door de administraties.

  • Foutenbeheer na validatie van het gegevensbestand.

  • Laden en onderhouden van de elektronische certificaten die nodig zijn voor de toepassing van elektronische handtekeningen of tijdstempels. vereist door de administratie.

  • Bevestiging van de levering van het bestand aan de belastingdienst.

Integration Platform as a Service

  • Ontwerp van de key indicators die nodig zijn om uw platform te monitoren.

  • Beheer en afhandeling van “systeemwaarschuwingen” (crashes van connectors, mislukte integratieprocessen, onderbroken workflows).

  • Configuratie en bewaking van aangepaste notificaties (bewaking van sleutelprocessen, overdrachtssnelheid van berichten, volumes, enz.)

  • Permanente analyse van het platform en levering van rapporten met optimaliseringsmaatregelen.

  • Beheer en onderhoud van de API-repository van connectors met eigen applicaties of applicaties van derden.

Ontwikkelingsdiensten

Wilt u uw communicatieoplossing naar een hoger niveau tillen? Naast de beheerde diensten voor het beheer van uw platform voor elektronische gegevensuitwisseling, bieden we u onze portefeuille met ontwikkelingsoplossingen om de integratie van uw EDI-oplossingen met 100% van uw partners te versnellen.

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en krijg heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.