Wereldwijd platform voor e-Facturatie

Wij vereenvoudigen het moeten aanpassen van uw managementsystemen aan de e-facturatievereisten in alle landen waar uw onderneming actief is.

B2B-e-facturatie

EDICOM's e-facturatieplatform is ingericht om elk elektronisch proces tussen B2B- en B2C-zakenpartners te kunnen managen.

B2G-e-facturatie

Ontdek geïntegreerde en geautomatiseerde e-facturatieoplossingen voor overheidsdiensten in Europa.

E-facturatie in Latijns-Amerika

Vereenvoudig het proces van uitgeven en ontvangen van facturen volgens de in Latijns-Amerika geldende voorschriften.

Krijg inzicht in de stand van zaken van e-facturatie wereldwijd

De technische en wettelijke voorschriften voor e-facturatie verschillen van land tot land. Klik op een land op de kaart, of kies een land uit de vervolgkeuzelijst om de details en belastingvereisten van een bepaald land te bekijken.

Klik op een land voor meer informatie

Aspecten om te overwegen bij het implementeren van een wereldwijde e-facturatieoplossing

Met de implementatie van een e-facturatie-oplossing kunt u uw processen maximaal optimaliseren. Met deze tips haalt u het meeste uit uw wereldwijde e-facturatie-oplossing:

 

SaaS-model

SaaS-model

Dankzij cloudoplossingen hoeven bedrijven hun middelen, infrastructuur en hardware niet meer in te zetten voor taken rondom installatie, inbedrijfstelling en onderhoud.

ERP-integratie

ERP-integratie

De oplossing voor elektronische facturatie moet via een specifiek communicatiekanaal met uw managementsysteem kunnen worden geïntegreerd. Het is belangrijk dat de oplossing flexibel genoeg is en kan worden aangepast aan de technische specificaties van het ERP.

Multistandaard-oplossing

Multistandaard-oplossing

De oplossing moet gegevens uit uw interne managementsysteem om kunnen zetten in meerdere gestructureerde formaten die voldoen aan de technische en wettelijke specificaties in elk land waar uw bedrijf actief is.

Gebruikersinterface

Gebruikersinterface

Voor een soepel management moet de interface gebruiksvriendelijk zijn, en een comfortabele omgeving bieden waarin u de status van uw facturen kunt traceren en controleren.

Levering van de factuur

Levering van de factuur

Zorg ervoor dat belastingaangiftedocumenten elektronisch naar hun bestemming kunnen worden verzonden. De oplossing moet in staat zijn facturen naar ontvangers te verzenden via meerdere kanalen (B2B-privénetwerken, AS2, OFTP, FTPS, W. SERVICES, enz.).

Fiscale compliance

Fiscale compliance

Er moet rekening worden gehouden met aspecten zoals het opnemen van elektronische handtekeningen, tijdstempels, fiscale controlecodes en speciale identificatiemiddelen, om ervoor te zorgen dat de documenten aan de belastingvoorschriften voldoen. De oplossing moet volledige afstemming op de huidige wetgeving kunnen garanderen.

Schaalbare oplossing

Schaalbare oplossing

Communicatie met partners die geen elektronische facturen kunnen verzenden of ontvangen. Hiervoor hebt u een platform nodig met specifieke functionaliteiten, zoals webportalen waarin uw klanten en leveranciers met elkaar kunnen communiceren, die ook ingericht kunnen worden als zij niet over een technologische oplossing beschikken.

Wettelijke archivering

Wettelijke archivering

De archivering van elektronische facturen moet voldoen aan wettelijke specificaties per rechtsgebied. De oplossing moet daarom een module voor wettelijke archivering omvatten, en een module voor het opvragen en raadplegen van facturen, in antwoord op eventuele verzoeken van derden.

Gecentraliseerd management

Gecentraliseerd management

Centraal werken vanuit één ERP voor het hele bedrijf vereist één oplossing voor elektronische facturatie, waarmee facturen uitgegeven kunnen worden in overeenstemming met de vereisten van elk land waar het bedrijf actief is.

Vertel ons over uw e-facturatieproject

E-facturatie in Saoedi-Arabië

Wij helpen u te conformeren aan de vereisten voor elektronische B2B-facturatie.

E-facturatie in Mexico

In Mexico is de PAC, die de fiscale geldigheid van de documenten bepaalt, een onmisbaar onderdeel van elektronische facturatie.

e-Invoicing

B2B-e-facturatie in Frankrijk

B2B-e-facturatie en btw-rapportering worden vanaf 2024 verplicht in Frankrijk.

E-facturatie in Egypte

In Egypte wordt e-facturatie geleidelijk ingevoerd op basis van de omzet van bedrijven.

EDICOM geaccrediteerd als PEPPOL Access Point

In 2015 certificeerde de internationale stichting OpenPEPPOL EDICOM als PEPPOL Access Point. Daarnaast ontving EDICOM SMP-certificering voor de implementatie van zijn metadatapublicatiedienst.

Met EDICOM PEPPOL Access Point kunnen overheidsinstanties en overheden met partners en leveranciers communiceren door middel van geïntegreerde oplossingen die op basis van PEPPOL-XML de uitwisseling van alle soorten elektronische standaarddocumenten automatiseren.

EDICOM PEPPOL Access Point

Onze experts delen hun kennis van e-facturatie in verschillende delen van de wereld

Latijns-Amerika en Europa zijn de twee regio's in de wereld waar elektronische facturatie het wijdst verbreid is. In Latijns-Amerika is de implementatie vooral gericht op B2G, echter met een sterke belastingnalevingscomponent, terwijl in Europa de initiatieven vooral gericht zijn op overheidsdiensten. Neem voor meer informatie contact op met onze deskundigen. 

Edicom

B2G-e-facturatie in Europa

Edicom

E-facturatie in Latijns-Amerika

Waar moet ik op letten bij het kiezen van een aanbieder van e-facturatie-oplossingen?

Voor de succesvolle implementatie van een e-facturatie-oplossing met een internationale focus, moet u uw intern team zorgvuldig samenstellen, en hebt u ook een vertrouwde externe technologiepartner nodig die u de nodige garanties kan bieden.

Zorg ervoor dat de aanbieder volledige beschikbaarheid van de oplossing kan garanderen en bereid is om vragen te beantwoorden en problemen af te handelen overeenkomstig een servicelevelagreement (SLA). Een ander aspect om te overwegen is of de processen van de aanbieder gecertificeerd zijn volgens ISO 20000 of ISA E3402.

Facturen bevatten gevoelige informatie. Het is daarom van essentieel belang dat de aanbieder vertrouwelijkheid kan garanderen bij de verwerking van gegevens, en gegevens kan beheren en opslaan conform internationale standaarden zoals ISO27001, TIER of externe audits.

Het is belangrijk dat uw technologiepartner beschikt over grondige kennis van de ontwikkeling van wereldwijde e-facturatieprojecten, en aantoonbare ervaring heeft in de landen waar u zaken doet.

Ga na hoe groot het klantenbestand van de aanbieder is. Beoordeel of deze echt een internationale speler is, en neem ook de ervaring van hun klanten in overweging.

Voor projecten die de deelname van derden vereisen, moet de aanbieder kunnen zorgen voor een beleid omtrent vertrouwd partnerschap. In dit kader moet de aanbieder beschikken over een netwerk van partners die in verschillende regio's lokale diensten aanbieden, zoals certificeringen, e-handtekeningen of specifieke communicatie in verband met elektronische facturatie.

Het is belangrijk dat uw technologieaanbieder nauw contact onderhoudt met de belastingautoriteiten, zodat de oplossing permanent kan worden bijgewerkt en altijd aan de wettelijke vereisten voldoet. De belastingautoriteiten kunnen certificatieprocedures vaststellen die technologieaanbieders moeten doorlopen om hun diensten in die landen te mogen aanbieden.

Persoonlijke ondersteuning is te verkiezen boven onpersoonlijke helpdesks die gebruik maken van tickets en geautomatiseerde procedures. Het hebben van consultants die de ins en outs van de oplossingen van hun gebruikers kennen, en die uw klanten kunnen ondersteunen in hun eigen taal, is van niet te onderschatten belang om eventuele twijfels te kunnen wegnemen en technische problemen snel te kunnen oplossen.

Elektronische facturatie is slechts één van de vele transacties die een wereldwijd platform voor elektronische communicatie kan verwerken. De meeste geavanceerde technologiepartners kunnen u oplossingen en diensten van toegevoegde waarde bieden, waarmee het management van meerdere bedrijfstransacties wordt geïntegreerd via technologieën zoals EDI of VMI/CRP (continuous replenishment programs).

Met een interoperabel platform kunt u uw elektronische documenten uitwisselen met uw volledige klantenbestand. Een uitgebreide en robuuste infrastructuur is onmisbaar voor soepele wereldwijde communicatie.

Meer weten? Neem contact op met onze experts

Als u meer wilt weten over onze oplossingen, vul dan hieronder uw contactgegevens in. Een van onze experts neemt zo spoedig mogelijk contact met u op voor een vrijblijvend gesprek. Met EDICOM vindt u gegarandeerd de beste oplossing voor uw bedrijf. We zien ernaar uit om met u in gesprek te gaan.

Een gecentraliseerd wereldwijd e-facturatieplatform voor het uitgeven en ontvangen van facturen

Ons wereldwijde e-facturatieplatform implementeert modules met de functionaliteit die nodig is om uw boekhoud- en managementsystemen aan te passen aan de wettelijke vereisten die gelden in de landen waar u zaken doet.

 

Gegevensintegratiemodule

Deze module brengt verbindingen met het interne managementsysteem tot stand waarmee het uitgeven en ontvangen van facturen geïntegreerd kan worden. Deze functionaliteit ligt ten grondslag aan de automatisering van de e-facturatieoplossing. Daarnaast zorgt deze module voor het omzetten van gegevensstructuren naar de vereiste standaarden, het implementeren van de vastgestelde systemen voor digitale handtekeningen, en het managen van de processen voor elektronische declaratie overeenkomstig de geldende wetgeving.

Validatiemodule

Verzonden en ontvangen facturen worden geparseerd en syntactisch gevalideerd om ervoor te zorgen dat zij voldoen aan alle technische specificaties die vereist zijn. Met deze module wordt ook een semantische validatie uitgevoerd om ervoor te zorgen dat de informatie in de documenten voldoet aan de vereisten van elke zakenpartner.

Compliancemodule

Met de compliancemodule worden de in verschillende landen geldende technische en wettelijke specificaties geïntegreerd in elk digitaal facturatiesysteem. Het is een module die communiceert met de 'integreerder' van het platform, die kan aangeven hoe de gegevens op elke factuur te allen tijde moeten worden behandeld om in overeenstemming met de wet te blijven.

Module Communicatie met publieke en private partners

De elektronische factuur is nu klaar om naar de begunstigde te worden verzonden. De communicatiemodule identificeert de ontvanger van het elektronische document en verzendt het automatisch. Het document wordt doorgezonden overeenkomstig het met de ontvanger overeengekomen communicatieprotocol. Tot slot worden afzenders via ontvangstbevestigingen te allen tijde op de hoogte gehouden van de status van hun berichten.

Module Platformmanagement

Deze module biedt een online toegankelijke omgeving van waaruit het platform kan worden gemanaged en gemonitord. Met de e-facturatieoplossing van EDICOM kunt u verschillende managementomgevingen creëren, afhankelijk van de behoeften van de gebruikers die toegang nodig hebben. Het is dus mogelijk om verschillende managementmodules per land van uitgifte te implementeren, die kunnen worden aangepast aan de taalkenmerken en bijzonderheden van uw e-facturatieproces.

Oplossingen op maat voor de uitgifte van elektronische facturen

Als u deel uitmaakt van een internationaal bedrijf met dochterondernemingen en werkplekken in verschillende landen, moet uw ERP waarschijnlijk in staat zijn om elektronische facturen uit te geven die voldoen aan de verschillende wetten in elk land. Met deze oplossingen optimaliseert u uw handelsactiviteiten.

Naleving van wettelijke vereisten voor het uitgeven van e-facturen

Ons e-facturatieplatform voert complexe integratieprocessen uit waarmee de ERP-gegevensstructuren kunnen worden aangepast aan de verschillende formaten in elk land waar uw bedrijf actief is. Deze aanpassingen betreffen bijvoorbeeld handtekening- en coderegistratieprocessen die wettelijk vereist zijn voor naleving van fiscale wetgeving, authenticiteit en documentintegriteit.

Elektronische facturatie voor overheidsdiensten

Het tot stand brengen van verbindingen met de e-facturatiesystemen van elk land is een complexe taak, die vereist dat verschillende point-to-point-connectors worden geïnstalleerd, afhankelijk van de betreffende overheidsdienst. Via onze HUB voor overheidsdiensten houden wij de verbindingen actief en voortdurend bijgewerkt conform het overeengekomen servicelevelniveau.

B2C-e-facturatie

Wij hebben de service Business@Mail ontwikkeld, waarmee u e-facturatie kunt implementeren voor uw volledige klantenbestand. Deze oplossing wordt geïntegreerd in uw managementsysteem, en publiceert alle documenten voor klanten die geen elektronische facturen kunnen verwerken in een portaal, dat toegankelijk is voor zowel bedrijven als particulieren.

Uw klanten ontvangen geautomatiseerde meldingen waarmee ze worden geleid naar een veilige en gebruiksvriendelijke privéomgeving, waarin ze hun facturen kunnen bekijken en downloaden.

Oplossingen op maat voor de ontvangst van e-facturen

Bent u actief in verschillende landen? Ontvangt u duizenden facturen van uw leveranciers? Of werkt u in een meer lokale omgeving, maar heeft u moeite met de integratie van uw crediteurenadministratie? Dan bent u bij ons aan het juiste adres voor een oplossing die naadloos aansluit op uw specifieke B2B-project.

 

Naleving van wettelijke vereisten voor het ontvangen van e-facturen

EDICOM's platform voor het ontvangen van facturen werkt op een geïntegreerde manier, waarbij alle facturen eerst verzameld worden voor voorafgaande validatie in overeenstemming met de technische en wettelijke specificaties van elk land waar het ontvangende bedrijf actief is. Daarnaast kunnen talrijke syntactische en semantische validatieregels toegepast worden om ervoor te zorgen dat de ontvangen documenten voldoen aan de commerciële voorwaarden van de klant.

Inkomende elektronische facturen die voldoen aan de wettelijke vereisten worden tot slot verwerkt middels geavanceerde mappings, waarmee ze omzet worden in gestructureerde gegevens, die op hun beurt weer kunnen worden geïntegreerd in het crediteurenadministratiesysteem van de klant.

Factuurontvangstportaal

EDICOM's factuurontvangstportaal is ontworpen voor de integratie van partners met een gemiddeld laag aantal facturen, die hun documenten gewoonlijk verzenden via conventionele methoden zoals post, fax of e-mail.

Met deze oplossing kunnen die leveranciers simpelweg hun factuurgegevens uploaden naar een eenvoudig webportaal. De op het web opgeslagen facturen worden vervolgens verwerkt zoals elke andere elektronische factuur die is geïntegreerd in uw managementsysteem.

Het laatste nieuws over elektronische facturatie wereldwijd

Actualiteit van elektronische facturering in de deelstaten van Duitsland

Duitsland boekt vooruitgang bij de implementatie van B2G e-Invoicing en werkt het formaat van de elektronische factuur bij.

Portugal: Vereisten voor elektronische belastingnaleving in 2022

Ken de belangrijkste data voor elektronische belastingaangifte in Portugal

Luxemburg boekt vooruitgang op het gebied van verplichte elektronische facturatie

De Luxemburgse overheid is gestart met een geleidelijke uitrol van verplichte e-facturatie naar overheidsinstellingen

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

Usa un dominio corporativo

De persoonlijke data verzameld via dit formulier kunnen gebruikt worden voor communicatie door eender welke entiteit van de EDICOM Groep. U kunt de rechten van toegang, rectificatie, verwijdering, oppositie, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.