EDI - Electronic Data Interchange

Wij beheren uw EDI-projecten wereldwijd, waar dan ook. Wilt u weten hoe?

Geïntegreerde EDI

Met uw ERP geïntegreerde EDI-oplossingen om zakelijke transacties met klanten en leveranciers uit te wisselen.

EDI-portals

EDI-portal die partners integreert (klanten, leveranciers, consumenten) die niet over een oplossing voor gegevensintegratie beschikken.

EDI-outsourcing

Beheer van uw EDI-oplossing, onboarding van leveranciers en ondersteuning van uw EDI-partnercommunity.

Wereldwijde aanbieder van EDI-diensten voor B2B en B2G

Wij beschikken over onze eigen technologie voor elektronische gegevensuitwisseling.

De EDI-systemen worden in service-modus aangeboden volgens een pay-per-use model dat het implementeren en schalen van EDI-oplossingen eenvoudiger maakt.

75+
Landen met actieve projecten

Wij hebben actieve projecten in meer dan 75 landen wereldwijd.

25+
Ervaring

Meer dan 25 jaar ervaring met de ontwikkeling van EDI-oplossingen.

Waarom zou u kiezen voor een EDI-oplossing van EDICOM?

Bewaking, monitoring en beheer van uw SaaS EDI platform

Besteed het beheer van uw EDI platform volledig uit aan een internationale provider met meer dan 25 jaar ervaring.

De uitbesteding aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM van de technologische middelen die verband houden met uw EDI B2B-communicatieplatform, en de delegatie van de beheerprocedures die nodig zijn voor het onderhoud ervan, garandeert een constante actualisering en optimale werking van commerciële, logistieke en fiscale communicatie met uw publieke of private partners.

Certified EDI Service

Gecertificeerde EDI Service

Wij garanderen de hoogste kwaliteit in de levering van onze SaaS-diensten door middel van internationale certificeringen die de kwaliteit en protocollen garanderen op basis waarvan wij onze diensten leveren.

ISO 27001 | ISO 20000 | ISAE 3402

EDI Cloud Computing Platform

EDI Cloud Computing Platform

EDICOM stelt u een technologische infrastructuur ter beschikking met maximale veiligheid, permanent gemonitord (24x7) en verzorgd door fulltime professionals die ervoor zorgen dat uw oplossing altijd beschikbaar is.

International Support Center

International Support Center

Een EDICOM-technicus fungeert als operator van uw SaaS EDI-platform en beheert al uw beheerparameters als een geavanceerde gebruiker van uw EDI-communicatiesysteem.

Belangrijkste dekkingen van EDICOM's SaaS EDI-service

Via onze diensten voor het gedelegeerde beheer van uw EDI-platform fungeert een gespecialiseerde EDICOM-technicus als uw toegewijde operator, lost alle geproduceerde alarmen op, en brengt de klant onmiddellijk op de hoogte van incidenten en de maatregelen die zijn genomen om uw oplossing altijd up-to-date en operationeel te houden.

 

  • Systeemadministratie en -bewaking

  • Niveaucontrole van beschikbaarheid van data

  • Oplossen van incidenten

  • E-facturering (certificatenbeheer, platformparametrisering, testen van zakenpartners)

  • Connectiviteitsbeheer met VAN (Value Added Networks)

  • Nauwkeurige informatie-uitwisseling met interne en externe zakenpartners

  • Wereldwijd installatieonderhoud

  • Bijwerken van de zakenpartnerlijst op uw platform

  • Integratie van klanten voor e-facturering (uploaden van certificaten, configuratie van agenda's, communicatie- en formattests, enz.)

  • Aanpassingen van het platform

  • Herziening van interfaces en specificatie van wijzigingen die moeten worden aangebracht om verbeteringen te bevorderen. (Dit omvat niet de ontwikkeling van wijzigingen en nieuwe interfaces).

  • Uitvoeren van berichtenuitwisselingstests tot en met het implementeren van nieuwe EDI-berichtenuitwisselingen (nieuwe zakenpartners, nieuwe berichten).

  • Validiteitscontrole van de verbinding met uw EDI-partners.

  • Analyse van documenten met buitensporige vertragingen in het overdrachtsproces.

  • Analyse van mogelijke incidenten als gevolg van buitensporige vertragingen bij de ontvangst van documenten.

  • Bevestiging van de correcte ontvangst van de bestemming van alle verzonden documenten.

  • Bevestiging van de correcte verwerking van alle ontvangen documenten om hun integratie in de ERP van de klant te verzekeren.

  • EDICOM onderwerpt zijn EDI-software en -diensten voortdurend aan strenge beveiligingsaudits.

  • De methodologie voor de audit is gebaseerd op de internationale standaard OWASP (Open Web Application Security Project).

  • Om zwakke plekken in de beveiliging op te sporen, voeren ze kwetsbaarheidsanalyses en interne en externe inbraaktests uit op de infrastructuur, services en webapplicaties van EDICOM.

  • Deze activiteiten worden uitgevoerd door een team van onafhankelijke auditors.

Ontdek de mogelijkheden van onze Saas EDI software

EDIWIN is de EDI B2B2G communicatiesoftware ontwikkeld door EDICOM voor een efficiënte uitwisseling van alle commerciële, logistieke of fiscale transacties van een groot bedrijf.

Onze SaaS EDI-oplossing evolueert voortdurend om onze klanten veiligheid, schaalbaarheid en traceerbaarheid te bieden in de communicatie met hun partners.

Beheer van grote internationale EDI-projecten

Specialisten van verschillende nationaliteiten handelen op een gecoördineerde manier om gecentraliseerd beheer aan te bieden via hun projectmanager, waarbij ze onze eigen methodologieën toepassen die zijn ontworpen met SCRUM en KANBAN.

We garanderen minimale implementatietijden door te werken met een planning die door beide werkteams (klant en EDICOM) is gedefinieerd op basis van actieve samenwerking van de betrokken mensen.

Elk project wordt bestudeerd en aangepast aan de behoeften van de klanten, hoewel enkele belangrijke fasen meestal zijn:

  • Analyse van informatie.

  • Ontwikkeling van de berichten: Integratiestromen en tests.

  • Configuratie van omgevingen.

  • Configuratie van de communicatie.

  • Integratie met het interne systeem van de klant.

  • Coördinatie van het partnermigratieproject.

  • Testen en valideren van de verschillende informatiestromen.

  • Business control ontwikkelingen.

  • Configuratie van de gebruikersprofielen van het platform.

  • Gebruikerstraining.

  • Ingebruikname en monitoren.

  • Projectdocumentatie.

Klanten die op onze EDI-diensten vertrouwen

Veelgestelde vragen over EDI

EDI, of Electronic Data Interchange, maakt de uitwisseling van gestandaardiseerde documenten tussen computersystemen van zakenpartners eenvoudiger en past zich aan verschillende sectoren aan, afhankelijk van de specifieke communicatiebehoeften van bedrijven.

Heeft u vragen over uw specifieke EDI-project?

EDI-uitwisselingsmodellen bieden oplossingen die ontwikkeld zijn om automatisch gegevens tussen twee of meer informatiesystemen te integreren. EDI is gebaseerd op drie essentiële elementen:

Standaardtaal: het uitwisselen van elektronische gegevens vereist een gestandaardiseerde taal die door verzender en ontvanger wordt gedeeld. Er zijn verschillende standaarden voor EDI-documenten zoals EDIFACT, X12, XML, enz.

EDI-software: de verzender en ontvanger moeten over een EDI-oplossing beschikken, waarmee volgens de overeengekomen standaard berichten kunnen worden gegenereerd en beheerd.

Communicatienetwerk: EDI-uitwisselingen vereisen veilige communicatiesystemen die zijn aangepast aan de bijzondere kenmerken van dit soort transacties. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar de meest gangbare zijn VAN's (Value-Added Networks). Dit zijn private zeer beveiligde communicatienetwerken die nauwlettend worden gecontroleerd en bewaakt en speciaal zijn ontwikkeld om dit soort elektronische documenten te verwerken.

Web EDI oplossingen bieden een online omgeving waar verzenders hun berichten op data-invoerschermen kunnen genereren en waar de informatie in de te verzenden gegevensstructuren handmatig wordt vastgelegd.

Deze oplossingen kunnen meestal snel en goedkoop worden geïmplementeerd, waarbij alleen een browser nodig is om toegang tot een besloten en beveiligde omgeving te krijgen van waaruit de verzonden en ontvangen EDI B2B-transacties kunnen worden beheerd.

Deze oplossingen integreren met uw beheersysteem en automatiseren de verwerking van uw EDI-berichten vanuit de records die rechtstreeks in de ERP worden gegenereerd.

Voor de automatisering van de communicatie tussen beheersystemen is geen uitgebreide interne ontwikkeling nodig. Normaal gesproken kan de software die op uw interne netwerk is geïnstalleerd de koppelingen tussen uw interne systeem en de EDI-oplossing openen, waardoor telkens als een nieuw document moet worden verzonden, de berichtverzending wordt geautomatiseerd. Deze automatisering vindt telkens plaats wanneer een transactie van een EDI-partner voor integratie met uw informatiesysteem wordt ontvangen.

GLN staat voor Global Location Number en is een code die een fysieke of virtuele locatie identificeert. Het doel van deze code is een unieke locatie te identificeren die in EDI-berichten wordt gebruikt om de verzend- en ontvangstpunten van het product vast te stellen.

Een EDI-partner is één van de partijen in een elektronisch gegevensuitwisselingsproject. Meestal zijn dit klanten of leveranciers, hoewel ook logistieke partners en anderen aan een B2B2G EDI-project kunnen deelnemen.

EDI-partners kunnen vereisen dat bedrijven aan bepaalde voorwaarden voldoen voordat ze in de B2B-communicatiestroom worden geïntegreerd. Deze vereisten zijn gekoppeld aan de regels die worden bepaald in de guidelines en die voor integratie door partners in acht moeten worden genomen. Ze hebben meestal betrekking op de verplichting om bepaalde relevante gegevens te verstrekken, zoals het ordernummer, kortingsgegevens in de header, regel of legenda van een factuur, enz.

Technologische oplossingen op maat voor alle sectoren

Oplossingen voor de gezondheidszorg

EDICOM biedt oplossingen voor documentuitwisseling en -connectiviteit voor ziekenhuizen, apotheken, laboratoria en andere leveranciers die met lokale, nationale of internationale overheidsinstanties werken. We hebben onder andere ook oplossingen voor datasynchronisatie, internationale compliance en langetermijnarchivering.

Oplossingen voor de retail

EDICOM biedt geïntegreerde oplossingen die speciaal voor fabrikanten en distributeurs in de retailsector zijn ontwikkeld om een zo efficiënt mogelijk beheer van de toeleveringsketen te garanderen. Er zijn ook oplossingen en diensten voor onder andere masterdatasynchronisatie, webportals, internationale compliance en onboarding van leveranciers.

Oplossingen voor de logistiek en toeleveringsketen

EDICOM-oplossingen bieden effectieve B2B-integratie tussen klanten, leveranciers en logistieke partners. Dit omvat onder andere het verzenden van specifieke berichten voor de logistieke sector, aangepast aan de toeleveringsketen of elektronische facturering of elektronische belastingaangifte in overeenstemming met de wetten in verschillende landen.

EDI-oplossingen voor de auto-industrie

Werksystemen zoals Just In Time vereisen technologische oplossingen die een snelle integratie van alle bedrijven in de toeleveringsketen mogelijk maken, zoals specifieke B2B-oplossingen voor onder andere informatie-uitwisseling, internationale naleving en webportals.

EDI-blog van EDICOM

Hoe integreert u via EDI of API met Amazon Vendor Central of Amazon Seller Central

EDICOM's EDI-platform integreert ERP- en WMS-systemen met Amazon EDI-connectiviteit (EDIFACT of XML) of de Amazon API

Wijzigingen in de wet voor digitale handtekeningen in Argentinië

De belangrijkste elementen van het systeem van digitale handtekeningen in Argentinië.

Griekenland gaat de elektronische vrachtbrief invoeren om goederen in realtime te kunnen volgen

Het e-vervoersdocument maakt het mogelijk om in realtime te weten waar een product vandaan komt en waar het naartoe gaat

Stuur ons uw contactgegevens en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.