Elektronische archiveringsdienst
EDICOMLta garandeert de wettelijke bewaring van elektronische documenten die zijn opgeslagen op het EDICOM-platform, evenals hun integriteit en authenticiteit na verloop van tijd.
- EDICOM treedt op als een derde partij en verleent bewijskracht aan de in bewaring gegeven documenten.
- De service is in overeenstemming met Europese Verordening 910/2014 betreffende EDI en vertrouwensdiensten.
- Bewaring is in overeenstemming met internationale standaarden zoals de 'Conservazione Sostitutiva in Italië of de 'NOM 151' in Mexico
Goedkeuring van documenten met e-handtekeningen
EDICOMSignADoc is de oplossing voor het beheer van al uw documentgoedkeuringsstromen, zowel intern als wanneer deze door externe partijen zoals klanten of leveranciers moeten worden goedgekeurd. Met deze oplossing geeft EDICOM als gekwalificeerde vertrouwensdienstverlener certificaten en diensten voor elektronische handtekeningen uit, waardoor er meer juridische garanties zijn voor bewijzen van acceptatie of afwijzing van documenten als processen voor e-handtekeningen deze genereren.
E-handtekeningen in fiscale en administratieve processen
Het wereldwijde e-factureringsplatform van EDICOM vereenvoudigt de uitgifte- en acceptatieprocessen van e-facturen in multinationale omgevingen. Het is de ideale oplossing voor bedrijven die actief zijn op verschillende markten en gebruik maken van gecentraliseerde beheersystemen die deze documenten in overeenstemming met de geldende wetten in elk land moeten afhandelen.
Door cryptografische mechanismen zoals e-handtekeningen toe te passen, garandeert EDICOM de authenticiteit en integriteit van het document gedurende zijn gehele digitale levenscyclus. Dit is een fundamenteel punt dat door de meeste landen waar e-facturering is toegestaan, wordt vereist.
E-handtekeningen en tijdstempels als u met belastingdiensten communiceert
Het VAT Compliance-platform van EDICOM vereenvoudigt de communicatie met belastingdiensten in multinationale omgevingen. Het is de ideale oplossing voor bedrijven die actief zijn in verschillende markten en fiscale documenten moeten beheren in overeenstemming met de geldende wetten in elk land.
De toepassing van de e-handtekening en de elektronische tijdstempel is noodzakelijk in deze processen omdat het de rechtspersoon identificeert die de fiscale informatie verzendt en bevestigt dat de verzending plaatsvond op een specifiek tijdstip. Dit is een fundamenteel aspect in deze systemen waar de verzending van informatie onderworpen is aan precieze deadlines.