Elektronische opslag
EDICOMLta zorgt voor wetsconform beheer van elektronische documenten die op het EDICOM-platform staan opgeslagen, waardoor de integriteit en authenticiteit ook na verloop van tijd kan worden gegarandeerd.
- EDICOM treedt op als vertrouwde derde partij, waarbij er bewijskracht wordt toegewezen aan de beheerde documenten.
- De dienst is conform Europese verordening 910/2014 over elektronische identificatie en vertrouwensdiensten.
- Het beheer is conform de internationale standaarden, zoals de Italiaanse 'Conservazione Sostitutiva' of Mexicaanse 'NOM 151'.
Goedkeuring van documenten met e-handtekeningen
EDICOMSignADoc is dé oplossing voor het beheren van alle workflows voor het goedkeuren van documenten, of dit nu intern verloopt of dat hier goedkeuring door externe partijen zoals klanten of leveranciers voor nodig is. De oplossing faciliteert de uitgave van certificaten van EDICOM Qualified Trust Service Providers en e-handtekeningdiensten, waardoor grotere wettelijke garanties kunnen worden aangeboden voor het bewijs van documentacceptatie of -weigering als het e-handtekeningproces deze genereert.
e-Handtekeningen in belasting- en administratieprocedures
Het wereldwijde e-factureringsplatform van EDICOM vereenvoudigt het uitgave- en acceptatieproces van e-facturen in multinationale omgevingen. Het is dé oplossing voor bedrijven die op verschillende markten werkzaam zijn door middel van een gecentraliseerd beheersysteem dat de documenten conform de lokale wetten verwerkt.
Met behulp van cryptografische mechanismen zoals e-handtekeningen kunnen wij de authenticiteit en integriteit van het document tijdens de volledige digitale levenscyclus garanderen. Dit is een basisregel waar in de meeste landen waar e-facturering is toegestaan aan moet worden voldaan.
e-Handtekeningen en tijdstempels op communicatie met belastingdiensten
Het btw-nalevingsplatform van EDICOM vereenvoudigt de communicatie met belastingdiensten in multinationale omgevingen. Het is dé oplossing voor bedrijven die op verschillende markten werkzaam zijn en die belastingdocumenten moeten beheren die voldoen aan de lokale wetten van ieder land.
De e-handtekening en de elektronische tijdstempel zijn hierbij noodzakelijk, omdat deze de wetsconforme entiteit identificeren die de belastinginformatie heeft verzonden en verklaren dat de verzending op een bepaalde tijd plaatsvond. Dit is een noodzakelijk element voor deze systemen, aangezien het verzenden van informatie vaak verbonden is aan zeer precieze deadlines.