Elektronische identificatie

EDICOM geeft elektronische certificaten uit voor toepassing in EDI-oplossingen of gebruik door bedrijven en derde partijen in andere processen.

Trust Services Provider

Integriteit, authenticiteit en beveiliging in elektronische communicatie

EDICOM is door de Europese Commissie, de staatssecretaris van Mexico en de nationale accreditatieinstantie van Colombia bevoegd om elektronische certificaten uit te geven voor gebruik in processen met digitale handtekeningen.

Onze elektronische certificaten kunnen direct worden toegepast in EDI-oplossingen, e-facturering en naleving in algemene en externe processen voor ons platform die worden onderhouden door derden.

Elektronische handtekening

Elektronische handtekening

Het elektronische certificaat wordt gebruikt om alle digitale documenten te ondertekenen, van simpele e-mails tot de meest complexe commerciële contracten. Dit betekent een garantie van onweerlegbaarheid, ondubbelzinnige kennis van de uitgever van het document en de integriteit van deze uitgever.

Communicatiebeveiliging

Communicatiebeveiliging

Het elektronische certificaat versleutelt de communicatie tussen twee mensen, waardoor alle overgedragen informatie vertrouwelijk is. Dit garandeert dat alle documenten die van een persoon naar de andere worden verzonden afgesloten zijn en alleen door de eigenlijke geadresseerde kunnen worden geopend.

Digitaal certificaat

Digitaal certificaat

In sommige landen is het wettelijk toegestaan een oorspronkelijk papieren document te vervangen door een digitaal equivalent dat dezelfde wettelijke garanties behoudt zolang bepaalde procedures worden gevolgd. Meestal gaat het hier om de elektronische handtekening (e-Signature).

Persoonlijke identificatie

Persoonlijke identificatie

De persoonlijke identiteit wordt bekend door een fysieke of digitale ruimte binnen te gaan, waarbij de toegang en rapportage hiervan mag worden toegestaan of geweigerd.

Beveiliging en bewijs voor al uw elektronische transacties

Geavanceerde elektronische cryptografische systemen bieden aanvullende garanties voor de documenten die door onze oplossingen worden verwerkt. Hiermee wordt de integratie gefaciliteerd van beveiligingsmechanismen en bewijs dat voor procesvoeringsdoeleinden als wettelijk bewijs kan worden gebruikt op aanvraag van derden.

Uitgave van elektronische certificaten

De EDICOM Certificateninstantie biedt beveiligde identificatiemechanismen met behulp van telematica aan bedrijven, gemeenschappen en individuen, waardoor zij activiteiten kunnen uitvoeren waarbij e-handtekeningen handgeschreven handtekeningen vervangen met identieke wettelijke garanties. ACEDICOM geeft certificaten uit die voldoen aan de bepalingen in Europese verordening 910/2014 van het Europese Parlement en de Raad van de EU van 23 juli 2014 over elektronische identificatie en vertrouwensdiensten in de interne markt. Hiermee zijn wij dus bevoegd om in alle EU-landen werkzaam te zijn als eIDAS Trust Service Provider.

EDICOM geeft erkende certificaten uit bij betrouwbare identificatie van de houder voor gebruik vanaf beveiligde apparaten of software en niet-erkende certificaten waarbij de goedkeuring van uitgave niet de fysieke aanwezigheid van de houder bij de Registratieautoriteit vereist.

Bevoegde e-handtekeningcertificaten op een gecentraliseerd, beveiligd apparaat

Bevoegde e-handtekeningcertificaten op een gecentraliseerd, beveiligd apparaat

Ze worden gegeneerd op hetzelfde apparaat dat wordt gebruikt om elektronische documenten te ondertekenen, dus ze worden niet fysiek aangeleverd.

Bevoegde elektronische certificaten op een 'smartcard' of usb-token van een beveiligd apparaat

Bevoegde elektronische certificaten op een 'smartcard' of usb-token van een beveiligd apparaat

Ze worden geleverd op een cryptografische kaart met een SIM-kaartlezer met usb, waardoor de sleutel van het gevoelige cryptografische materiaal niet kan worden vastgesteld.

Bevoegde e-handtekeningcertificaten in softwareondersteuning

Bevoegde e-handtekeningcertificaten in softwareondersteuning

Ze worden geleverd in elektronische bestanden die kunnen worden gedownload op harde schijven of usb-sticks, waarbij geen externe apparaten nodig zijn voor het genereren van de handtekening.

Elektronische certificaten voor client- en server-TLS (Transport Layer Security)

Elektronische certificaten voor client- en server-TLS (Transport Layer Security)

Dit zijn 'niet-erkende' certificaten, waarbij de aanwezigheid van de certificaathouder dus niet is vereist voor het uitgeven ervan.

Client-certificaten: deze worden uitgegeven aan individuen voor authenticatie in besturingssystemen en e-mailbeveiliging.

Server-certificaten: deze worden uitgegeven voor domeinnamen, serverauthenticatie binnen SSL-diensten of beveiliging in IPSec-tunnels.

Wij garanderen de vertrouwelijkheid, integriteit en authenticiteit van de documenten die in onze oplossingen worden verwerkt

Onze diensten voor elektronische certificaten zijn geïntegreerd in de suite met oplossingen voor EDI, e-facturering en btw-naleving die wij aan onze klanten aanbieden. Zo wordt de elektronische uitwisseling van elektronische documenten uitgevoerd met cryptografische mechanismen zoals e-handtekeningen die de identiteit van de oorsprong of integriteit van de gegevens garanderen.

Elektronische opslag

EDICOMLta zorgt voor wetsconform beheer van elektronische documenten die op het EDICOM-platform staan opgeslagen, waardoor de integriteit en authenticiteit ook na verloop van tijd kan worden gegarandeerd.

  • EDICOM treedt op als vertrouwde derde partij, waarbij er bewijskracht wordt toegewezen aan de beheerde documenten.
  • De dienst is conform Europese verordening 910/2014 over elektronische identificatie en vertrouwensdiensten.
  • Het beheer is conform de internationale standaarden, zoals de Italiaanse 'Conservazione Sostitutiva' of Mexicaanse 'NOM 151'.

Goedkeuring van documenten met e-handtekeningen

EDICOMSignADoc is dé oplossing voor het beheren van alle workflows voor het goedkeuren van documenten, of dit nu intern verloopt of dat hier goedkeuring door externe partijen zoals klanten of leveranciers voor nodig is. De oplossing faciliteert de uitgave van certificaten van EDICOM Qualified Trust Service Providers en e-handtekeningdiensten, waardoor grotere wettelijke garanties kunnen worden aangeboden voor het bewijs van documentacceptatie of -weigering als het e-handtekeningproces deze genereert.

e-Handtekeningen in belasting- en administratieprocedures

Het wereldwijde e-factureringsplatform van EDICOM vereenvoudigt het uitgave- en acceptatieproces van e-facturen in multinationale omgevingen. Het is dé oplossing voor bedrijven die op verschillende markten werkzaam zijn door middel van een gecentraliseerd beheersysteem dat de documenten conform de lokale wetten verwerkt.

Met behulp van cryptografische mechanismen zoals e-handtekeningen kunnen wij de authenticiteit en integriteit van het document tijdens de volledige digitale levenscyclus garanderen. Dit is een basisregel waar in de meeste landen waar e-facturering is toegestaan aan moet worden voldaan.

e-Handtekeningen en tijdstempels op communicatie met belastingdiensten

Het btw-nalevingsplatform van EDICOM vereenvoudigt de communicatie met belastingdiensten in multinationale omgevingen. Het is dé oplossing voor bedrijven die op verschillende markten werkzaam zijn en die belastingdocumenten moeten beheren die voldoen aan de lokale wetten van ieder land.

De e-handtekening en de elektronische tijdstempel zijn hierbij noodzakelijk, omdat deze de wetsconforme entiteit identificeren die de belastinginformatie heeft verzonden en verklaren dat de verzending op een bepaalde tijd plaatsvond. Dit is een noodzakelijk element voor deze systemen, aangezien het verzenden van informatie vaak verbonden is aan zeer precieze deadlines.

Volg het nieuws over elektronische vertrouwensdiensten

Hoe het nieuwe e-Reporting systeem in Frankrijk werkt

Volgend jaar januari zal voor bedrijven het nieuwe Franse e-reporting systeem in werking treden

Status van B2B elektronische factuur in Frankrijk

Frankrijk boekt vooruitgang met de details van het nieuwe B2B-model voor elektronische facturering en e-rapportage.

Hoe het eWay Bill-systeem werkt in India

e-Way Bill is een elektronisch document dat wordt gebruikt voor de aangifte van het vervoer van goederen in India

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.