Webportaal voor klanten
Automatiseer de uitgifte van documenten voor al uw klanten, zowel B2B als B2C. Vereenvoudig het beheer en de mailing van bulkfacturen voor klanten die geen oplossing voor gegevensintegratie hebben.
Communicatiestromen aangepast aan uw behoeften
Zet op maat gemaakte communicatiestromen op met uw klanten voor het verzenden en ontvangen van zakelijke documenten.
Wettelijke naleving van de regelgeving inzake elektronische facturatie
De oplossing past zich aan de wettelijke verplichtingen van elke wetgeving inzake elektronische facturatie aan met toepassing van de technische vereisten in elk van de landen waarin u actief bent.
Schaalbare en snel geïmplementeerde projecten
Agile en eenvoudige onboarding van nieuwe klanten en elektronische documenten.
Verstuur documenten naar 100% van uw klanten op een geïntegreerde en geautomatiseerde manier
Het EDICOM-klantenportaal faciliteert de integratie van B2B-klanten zonder EDI-oplossing, maar ook van eindklanten of consumenten in een B2C-context.
B2B-uitwisseling van inkooporders, facturen en meer.
Geef uw B2B-klanten een portaal om inkooporders uit te geven, facturen en andere documenten te ontvangen door al deze transacties moeiteloos in uw beheersystemen te integreren.
Automatisch versturen van facturen naar klanten zonder EDI-oplossing.
Verstuur facturen in bulk naar elk type bedrijf, ongeacht de technologische mogelijkheden. Vergeet het afdrukken en verzenden van facturen in fysiek formaat, wat tijd en moeite bespaart.
Hoe werkt het webportaal voor klanten?
Soorten communicatiestromen in transacties
Het webportaal voor klanten stelt u in staat om tweerichtings- en eenrichtingscommunicatiestromen op te zetten die zijn afgestemd op uw behoeften, waardoor het gemakkelijk wordt om belangrijke transacties zoals facturen en complexere modellen zoals inkooporders en andere documenten te verzenden.
Eenrichtingswebportaal
Identificatie van "Niet-EDI" cliënten
De leverancier identificeert in zijn ERP de niet-EDI-klanten die hij via het portaal wil integreren.
Berichtintegratie
Facturen die worden gegenereerd vanuit het ERP (of een ander document dat voor de klant is bestemd) worden gepubliceerd in het portaal.
Levering van documenten
Het EDI-portaal herkent de ontvanger van de factuur en stuurt hem een e-mail met de melding dat het document beschikbaar is via een link naar de factuur.
Toegang voor de klant
De klant heeft toegang tot het portaal om zijn facturen te raadplegen, te downloaden of af te drukken.
Tweerichtingswebportaal
Publicatie van de belangrijkste gegevens
De leverancier maakt gebruik van EDI-berichtendiensten om de catalogus te produceren van producten en prijzen die hij gewoonlijk aan elke klant verkoopt, doorgaans met een PRICAT-bericht.
Uitgifte van inkooporders
Elke klant heeft een geïndividualiseerde omgeving in het portaal.
Na toegang tot het portaal heeft de klant een overzicht van de producten die hij gewoonlijk bij de leverancier koopt.
Integratie van inkooporders
Bestellingen die via het portaal worden geplaatst, worden geïntegreerd in het ERP van de leverancier en zijn klaar voor verwerking en verzending naar de klant.
Uitgifte en verzending van facturen
Na het verwerken van de bestelling en het genereren van de factuur die bij de inkooporder hoort in het ERP van de leverancier, wordt deze gepubliceerd in de portaalomgeving van elke klant en krijgt deze een melding wanneer deze beschikbaar is om te worden geraadpleegd of gedownload.
Automatiseer het versturen van al uw facturen
Vertrouw op EDICOM voor de implementatie van een webportaal voor klanten dat het gemakkelijk maakt om uw bedrijfsdocumenten te verzenden. Een aanbieder gespecialiseerd in data-integratie en elektronische facturatie met actieve projecten in meer dan 78 landen.
Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op om uw behoeften te analyseren en de oplossing te bieden die het beste bij uw bedrijf past.
Wilt u meer weten over het webportaal voor klanten?
Praat met onze experts.
Als u meer informatie nodig heeft over een van onze oplossingen, geef ons dan uw gegevens door en onze experts bellen u zo snel mogelijk vrijblijvend terug. Met EDICOM vindt u de oplossing die het beste bij uw bedrijf past, het zal een genoegen zijn om met u te praten.
Business@Mail, de oplossing om al uw facturen elektronisch te versturen
Met deze oplossing kunt u 100% van uw facturen elektronisch versturen, op een geïntegreerde en massale manier vanuit uw beheersystemen, zelfs naar klanten zonder EDI-oplossing. Deze tool is ontworpen om de verzending van elk document, met name facturen, te automatiseren en voldoet aan de e-facturatievereisten van elke regio. Bovendien garandeert het een hoge veiligheid bij transacties dankzij de robuuste infrastructuur van het EDICOM-platform.
ERP-integratie
Het EDICOM-platform is geïntegreerd met uw beheersysteem voor de extractie van de gegevens die nodig zijn voor het genereren van een elektronisch document.
Uitgifte van documenten
Zodra de nodige gegevens uit het beheersysteem zijn gehaald, zet het platform ze om naar de standaard die in ieder geval vereist is (XML, EDIFACT, X12...) voor verzending.
Elektronische handtekening
In het geval van facturen integreert de oplossing certificeringsdiensten zoals elektronische handtekeningen om de integriteit en authenticiteit van elk document te garanderen.
Documenten versturen
EDICOM herkent de ontvanger van elk document en publiceert het in elektronische vorm op het Business@Mail-portaal. De publicatie van de facturen gebeurt samen met een PDF visuele weergave ervan.
Melding en downloaden van documenten
Business@Mail stuurt een e-mail om de ontvanger op de hoogte te stellen van de beschikbaarheid van documenten in het portaal. De ontvanger krijgt via de link in de melding toegang tot een beveiligde webomgeving voor het raadplegen en/of downloaden van documenten.
Beheer van ACK's
Business@Mail stelt u in staat om de volledige traceerbaarheid van al uw zendingen te volgen door het genereren van bevestigingen waarmee het mogelijk is om te allen tijde de status van uw documenten te kennen.
Voordelen van het webportaal voor klanten
Veelgestelde vragen over het webportaal voor klanten
Met deze oplossing kunt u de voordelen van EDI-technologie uitbreiden naar klanten met een lager volume, waardoor de uitwisseling van documenten wordt vereenvoudigd zonder dat ze EDI-systemen hoeven te gebruiken.
Welke kosten maken klanten die het portaal gebruiken om documenten zoals facturen te ontvangen?
Het klantenportaal is een EDI-weboplossing die wordt gefinancierd door het opdrachtgevende bedrijf. Klanten die het portaal gebruiken om documenten te ontvangen, maken in geen enkel geval kosten, noch voor de implementatie, noch voor het gebruik van het portaal.
Is de portal veilig voor het opdrachtgevende bedrijf en zijn klanten?
Ja, het portaal garandeert een hoge veiligheid bij transacties. De volledige communicatiestroom en integratieprocessen worden uitgevoerd via particuliere elektronische gegevensuitwisselingsnetwerken en beveiligde protocollen die zijn aangepast aan de aard van deze transacties.
Welk type bedrijven worden meestal geïntegreerd met het opdrachtgevende bedrijf via het klantenportaal?
Over het algemeen zijn dit bedrijven die deel uitmaken van de toeleveringsketen van de opdrachtgever en die geen oplossing hebben die is aangepast aan diens facturatiesystemen. Deze bedrijven zijn meestal middelgroot of klein, en het portaal kan ook worden uitgebreid naar dienstverleners en schuldeisers met een klein uitwisselingsvolume.
Welke andere documenten behalve facturen kunnen via het portaal naar klanten worden verzonden?
Het portaal is ontworpen om documenten zoals facturen en inkooporders uit te wisselen. Het stelt u echter ook in staat om complexere workflows te implementeren als het project dit vereist, zoals voorraadmeldingen, logistieke gegevens en meldingen van goederenontvangsten.
Welke andere documenten behalve inkooporders kan de klant via het portaal naar het bedrijf sturen?
Het portaal stelt de klant in staat om niet alleen inkooporders te verzenden, maar ook andere belangrijke documenten zoals inhoudingscertificaten, betalingsberichten en verzendingen, afhankelijk van de behoeften van hun transactie.
Is het mogelijk om verschillende documentstromen tussen verschillende klanten op te zetten?
Ja, het portaal maakt het mogelijk om klanten te catalogiseren op basis van hun kenmerken en om verschillende documentstromen op te zetten die zijn aangepast aan de bijzonderheden van elke zakelijke relatie. Dit maakt het gemakkelijker om documenten uit te geven en te verwerken, afhankelijk van het type klant.
Het laatste nieuws over EDI-technologie
Beheer van de toeleveringsketen: beste praktijken voor de implementatie van EDI
Automatisering van Order to Cash-processen met EDI-oplossingen
Hoe integreert u via EDI of API met Amazon Vendor Central of Amazon Seller Central
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.