Online EDI-klantenportaal
Een oplossing voor de integratie van klanten zonder Electronic Data Interchange-technologieën.
Integreer uw volledig klantenbestand via EDI
Via het EDI-klantenportaal kunnen B2B-klanten die niet beschikken over een EDI-oplossing, geïntegreerd worden, evenals eindklanten of consumenten in een B2C-context.
Het maakt eenrichtingsworkflows mogelijk voor het versturen van belangrijke transacties, zoals facturen, maar biedt ook complexere modellen, zoals voor het verzenden van inkooporders en andere documenten.
EDI-portaal met eenrichtingsworkflow
Identificatie van klanten 'zonder EDI'
De leverancier identificeert de klanten zonder EDI in zijn ERP die hij via het portaal wenst te integreren.
Integratie van documenten
Facturen gegenereerd vanuit het ERP (en ieder ander document dat naar de klant wordt gestuurd) worden gepubliceerd in het portaal.
Levering van documenten
Het EDI-portaal herkent de ontvanger van de factuur en stuurt een e-mail met de melding dat het document beschikbaar is, samen met een koppeling naar de betreffende factuur.
Klantentoegang
De klant gaat naar het portaal om de facturen te raadplegen, te downloaden of af te drukken.
EDI-portaal met tweerichtingsworkflow
Publicatie van belangrijke gegevens
De leverancier gebruikt het EDI-communicatiekanaal om de catalogus met producten en prijzen te publiceren die hij meestal aan elke klant verkoopt, vaak met een PRICAT-bericht.
Inkooporders verzenden
Elke klant heeft een geïndividualiseerde omgeving in het portaal.
De klant kan de producten die hij gewoonlijk bij de leverancier aankoopt in het portaal zien.
Integratie van inkooporders
Orders die via het portaal worden geplaatst, worden geïntegreerd in het ERP van de leverancier, waarna ze klaar zijn voor verwerking en verzending naar de klant.
Uitgeven en verzenden van facturen
Nadat de bestelling is verwerkt en de aan de inkooporder gekoppelde factuur in het ERP van de leverancier is aangemaakt, wordt de factuur gepubliceerd in het portaal van de klant. De klant krijgt een melding wanneer de factuur beschikbaar is om te bekijken of te downloaden.
Voordelen van het online EDI-klantenportaal
Business@Mail, dé oplossing om al uw facturen elektronisch te verzenden
Business@Mail is EDICOM's oplossing voor het verzenden van EDI-berichten naar alle klanten die niet werken met elektronische gegevensuitwisseling.
Deze tool is speciaal ontworpen om ieder type document automatisch te kunnen verzenden. Dit is bij uitstek geschikt voor facturen, met alle wettelijke en veiligheidsvereisten die van toepassing zijn per markt.
Integreer 100% van uw leveranciers via het EDI-webportaal
EDICOM biedt speciale oplossingen om uw leveranciers die niet beschikken over een EDI-oplossing te kunnen integreren. Zo kunt u de mogelijkheden van uw EDI B2B-platform gebruiken voor al uw partners, ongeacht of zij beschikken over een oplossing voor elektronische gegevensuitwisseling.
Het leveranciersportaal van EDICOM is een online EDI-oplossing geïntegreerd met uw beheersysteem waarbij inkooporders automatisch naar leveranciers worden verstuurd en facturen in elektronisch formaat worden ontvangen.
Publicatie van inkooporders
Het EDICOM-platform verwerkt 100% van de orders die in uw beheersysteem worden gegenereerd. Het EDI Webportaal herkent orders van leveranciers die niet over een EDI-oplossing beschikken en publiceert deze automatisch in het portaal, waarbij de leverancier op de hoogte wordt gebracht van nieuwe orders.
Leverancierstoegang tot het portaal
Als een leverancier een melding van een nieuw order ontvangt, krijgt de leverancier toegang tot het portaal om orders te raadplegen, te downloaden en af te drukken. De toegang tot het EDI-portaal en het beheer van deze orders genereren meldingen die door de klant worden ontvangen. Zo hebt u permanent controle over de status van uw orders.
Integratie van facturen
Zodra het inkooporder is verwerkt, logt de leverancier weer in op het EDI-portaal. Op basis van het inkooporder geeft hij met behulp van dataschermen de factuur uit.Dit datascherm houdt rekening met de oorspronkelijkeordergegevens, vereenvoudigt de uitgifte van de factuur en vereenvoudigt de latere matching met het inkooporder voor automatische integratie in de crediteurenadministratie.
E-Books van EDI Academy
Een handige gids om de belangrijkste dingen over EDI te leren (Electronic Data Interchange). Deze content is verdeeld over 3 e-books en is bedoeld voor professionals in de technologiesector die aan de slag willen met EDI-systemen.

EDI ACADEMY VOL. I
Dit eerste e-boek richt zich op het didactische en informatieve deel van EDI.

EDI ACADEMY VOL. II
We presenteren de kenmerken en voordelen van twee sleutelcomponenten voor de implementatie van een platform voor elektronische gegevensoverdracht.

EDI ACADEMY VOL. III
We bespreken de verschillende soorten oplossingen die de EDI-technologie biedt, waarmee u nauwer kunt samenwerken met iedere handelspartner.
Het laatste nieuws over EDI-technologie
Belangrijke factoren voor een optimaal crediteurenbeheer
EDI in de retailsector, de DESADV- en RECADV-berichten
Hoe integreert u via EDI of API met Amazon Vendor Central of Amazon Seller Central
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.