EDI-portaal voor leveranciers

Een EDI-portaal voor het verzenden van elektronische documenten naar al uw EDI-partners, ook degenen die niet beschikken over een oplossing voor elektronische gegevensuitwisseling.

Uitgifte van inkooporders

Automatiseer het verzenden van inkooporders vanuit uw ERP door ze in de privéomgeving van elke leverancier te publiceren.

Integratie van facturering

Integreer de facturen die uw leveranciers via de portal versturen en automatiseer hun registratie in uw crediteurenadministratie.

Gepersonaliseerde workflows

Pas de communicatiestroom met uw leveranciersnetwerk aan door de uitwisseling van documenten zoals verzendberichten, catalogi, enz. te integreren.

Integreer 100% van uw leveranciers via het EDI-webportaal

Het leveranciersportaal van EDICOM is een online EDI-oplossing geïntegreerd met uw beheersysteem waarbij inkooporders automatisch naar leveranciers worden verstuurd en facturen in elektronisch formaat worden ontvangen.

 

1

Publicatie van inkooporders

Het EDICOM-platform verwerkt 100% van de orders die in uw beheersysteem worden gegenereerd. Het EDI Webportaal herkent orders van leveranciers die niet over een EDI-oplossing beschikken en publiceert deze automatisch in het portaal, waarbij de leverancier op de hoogte wordt gebracht van nieuwe orders.

2

Leverancierstoegang tot het portaal

Als een leverancier een melding van een nieuw order ontvangt, krijgt de leverancier toegang tot het portaal om orders te raadplegen, te downloaden en af te drukken. De toegang tot het EDI-portaal en het beheer van deze orders genereren meldingen die door de klant worden ontvangen. Zo hebt u permanent controle over de status van uw orders.

3

Integratie van facturen

Zodra het inkooporder is verwerkt, logt de leverancier weer in op het EDI-portaal. Op basis van het inkooporder geeft hij met behulp van dataschermen de factuur uit.Dit datascherm houdt rekening met de oorspronkelijkeordergegevens, vereenvoudigt de uitgifte van de factuur en vereenvoudigt de latere matching met het inkooporder voor automatische integratie in de crediteurenadministratie.

Voordelen van het EDI-portaal voor leveranciers

Grote merken die al vertrouwen op de leveranciersportalen van EDICOM

Verschillende aspecten van deze portalenkunnen worden aangepast om met het bedrijfsimago van het bedrijf rekening te houden. Aanpassing is ook mogelijk door e-Signature-services te implementeren in het proces voor de uitwisseling van documenten.

Bovendien doet hetzelfde portaal dienst als tool voor de dematerialisatie van facturen en voldoet het volledig aan de vereisten over e-Facturatie.

 

Veelgestelde vragen

Vertrouwt u momenteel op een EDI-oplossing om uw belangrijkste leveranciers te integreren, dan bent u al bekend met de voordelen van deze technologie. Misschien wilt u deze uitbreiden naar leveranciers met een lager volume die misschien niet verplicht zijn om deze systemen in te voeren.

Het leveranciersportaal is een online EDI-omgeving waar het sponsorbedrijf van het project financieel verantwoordelijk voor is. In geen geval betalen de leveranciers die berichten uitwisselen via het portaal kosten voor het opzetten of het gebruik van het portaal als gebruiker.

Het is 100% veilig aangezien de volledige communicatiestroom en integratieprocessen via  privé EDI-netwerken elektronische gegevensuitwisselingsnetwerken zoals EDICOMNet worden uitgevoerd en met veilige protocollen speciaal voor deze transacties.

Gewoonlijk zijn dit leveranciers die deel uitmaken van de supply chain van de portaalsponsor en die geen EDI-oplossing hebben, noch in staat zijn om deze op korte of middellange termijn in te voeren. Het gaat meestal om kleine of middelgrote leveranciers met wie de leverancier een beperkt aantal documenten uitwisselt. Het gebruik ervan kan ook worden uitgebreid tot dienstverleners en crediteuren.

Hoewel de portalen ontwikkeld zijn voor het uitwisselen van basisdocumenten (inkooporders en facturen), is de implementatie van workflows met een groter aantal documenten mogelijk, indien het project dit vereist. De opdrachtgever kan dit kanaal gebruiken om zijn leveranciers op de hoogte te brengen van de voorraden en logistieke gegevens over het product dat in zijn verkooppunten of magazijnen beschikbaar is (INVRPT) of om ontvangstberichten van goederen te verzenden zodra deze op hun bestemming zijn aangekomen (RECADV).

Binnen de berichten die de door het project vereiste stroom vormen, kunt u alle berichten implementeren die nodig zijn. Zoals een leverbon (DESADV) om de klant te informeren dat de goederen het magazijn van de fabrikant verlaten of de productcatalogus (PRICAT) met informatie over de producten, details, prijzen, enz.

Ja, met de leveranciersportalen kunt u verschillende leveranciers op basis van hun kenmerken catalogiseren. Het is mogelijk verschillende documentstromen te configureren die zijn aangepast aan de bijzonderheden van uw project, waarbij zij een rol spelen bij de uitgifte en verwerking van meer of minder berichten, afhankelijk van het type relatie dat met de opdrachtgever van het portaal wordt onderhouden.

Aanvullende oplossingen voor het leveranciersportaal

EDI Academy e-Books

Handige gidsen om de essentiële aspecten van EDI-technologie te leren. Maak kennis met onze drie e-Books met content die op maat gemaakt is voor professionals in de technologiesector die een praktische basiskennis van EDI willen verwerven.

learn EDI

EDI ACADEMY - DEEL I

Het eerste deel van EDI Academy bevat het meest didactische en informatieve deel van EDI-technologie.

EDI ebook

EDI ACADEMY - DEEL II

Dit deel presenteert de kenmerken en voordelen van de belangrijkste componenten van het implementeren van een EDI-platform.

EDI pdf

EDI ACADEMY - DEEL III

Deel III bespreekt de verschillende soorten oplossingen waarmee u met EDI-technologie met elke zakelijke partner kunt verbinden.

Bewaking, monitoring en beheer van uw SaaS EDI platform

Besteed het beheer van uw EDI platform volledig uit aan een internationale provider met meer dan 25 jaar ervaring.

De uitbesteding aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM van de technologische middelen die verband houden met uw EDI B2B-communicatieplatform, en de delegatie van de beheerprocedures die nodig zijn voor het onderhoud ervan, garandeert een constante actualisering en optimale werking van commerciële, logistieke en fiscale communicatie met uw publieke of private partners.

Certified EDI Service

Gecertificeerde EDI Service

Wij garanderen de hoogste kwaliteit in de levering van onze SaaS-diensten door middel van internationale certificeringen die de kwaliteit en protocollen garanderen op basis waarvan wij onze diensten leveren.

ISO 27001 | ISO 20000 | ISAE 3402

EDI Cloud Computing Platform

EDI Cloud Computing Platform

EDICOM stelt u een technologische infrastructuur ter beschikking met maximale veiligheid, permanent gemonitord (24x7) en verzorgd door fulltime professionals die ervoor zorgen dat uw oplossing altijd beschikbaar is.

International Support Center

International Support Center

Een EDICOM-technicus fungeert als operator van uw SaaS EDI-platform en beheert al uw beheerparameters als een geavanceerde gebruiker van uw EDI-communicatiesysteem.

Belangrijkste dekkingen van EDICOM's SaaS EDI-service

Via onze diensten voor het gedelegeerde beheer van uw EDI-platform fungeert een gespecialiseerde EDICOM-technicus als uw toegewijde operator, lost alle geproduceerde alarmen op, en brengt de klant onmiddellijk op de hoogte van incidenten en de maatregelen die zijn genomen om uw oplossing altijd up-to-date en operationeel te houden.

 

  • Systeemadministratie en -bewaking

  • Niveaucontrole van beschikbaarheid van data

  • Oplossen van incidenten

  • E-facturering (certificatenbeheer, platformparametrisering, testen van zakenpartners)

  • Connectiviteitsbeheer met VAN (Value Added Networks)

  • Nauwkeurige informatie-uitwisseling met interne en externe zakenpartners

  • Wereldwijd installatieonderhoud

  • Bijwerken van de zakenpartnerlijst op uw platform

  • Integratie van klanten voor e-facturering (uploaden van certificaten, configuratie van agenda's, communicatie- en formattests, enz.)

  • Aanpassingen van het platform

  • Herziening van interfaces en specificatie van wijzigingen die moeten worden aangebracht om verbeteringen te bevorderen. (Dit omvat niet de ontwikkeling van wijzigingen en nieuwe interfaces).

  • Uitvoeren van berichtenuitwisselingstests tot en met het implementeren van nieuwe EDI-berichtenuitwisselingen (nieuwe zakenpartners, nieuwe berichten).

  • Validiteitscontrole van de verbinding met uw EDI-partners.

  • Analyse van documenten met buitensporige vertragingen in het overdrachtsproces.

  • Analyse van mogelijke incidenten als gevolg van buitensporige vertragingen bij de ontvangst van documenten.

  • Bevestiging van de correcte ontvangst van de bestemming van alle verzonden documenten.

  • Bevestiging van de correcte verwerking van alle ontvangen documenten om hun integratie in de ERP van de klant te verzekeren.

  • EDICOM onderwerpt zijn EDI-software en -diensten voortdurend aan strenge beveiligingsaudits.

  • De methodologie voor de audit is gebaseerd op de internationale standaard OWASP (Open Web Application Security Project).

  • Om zwakke plekken in de beveiliging op te sporen, voeren ze kwetsbaarheidsanalyses en interne en externe inbraaktests uit op de infrastructuur, services en webapplicaties van EDICOM.

  • Deze activiteiten worden uitgevoerd door een team van onafhankelijke auditors.

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

Usa un dominio corporativo

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.