EDI Portaal voor leveranciers
Webportaal voor het verzenden van inkooporders en het integreren van facturen van leveranciers die geen EDI-oplossing (Electronic Data Interchange) hebben.
Uitgifte van inkooporders
Automatiseer het verzenden van inkooporders vanuit uw ERP door ze in de privéomgeving van elke leverancier te publiceren.
Integratie van facturering
Integreer de facturen die uw leveranciers via de portal versturen en automatiseer hun registratie in uw crediteurenadministratie.
Gepersonaliseerde workflows
Pas de communicatiestroom met uw leveranciersnetwerk aan door de uitwisseling van documenten zoals verzendberichten, catalogi, enz. te integreren.
Integreer 100% van uw bedrijfsprocessen met het leveranciersportaal
Het EDICOM Leveranciersportaal is de oplossing om alle commerciële transacties te integreren met die partners die geen EDI-oplossing hebben. Publiceer uw inkooporders op het portaal en faciliteer het genereren van facturen aan uw leveranciers.
Ontvang automatisch facturen in uw beheersysteem en profiteer van het direct beschikken over alle informatie.
Inkooporders verzenden
Integreer inkooporders in het portaal en automatiseer de verzending ervan naar al uw leveranciers.
Genereren van elektronische facturen
Het leveranciersportaal biedt specifieke tools voor het automatisch genereren van facturen op basis van de verzonden inkooporders.
Integratie van facturen in uw beheersysteem
De facturen die in het portaal worden geregistreerd, worden onderworpen aan een validatie- en goedkeuringsproces om ze uiteindelijk in uw ERP te integreren.
Ontvang alle elektronische facturen van uw leveranciers zonder EDI-oplossing
De oplossing maakt het mogelijk om de ontvangst van facturen te automatiseren voor latere goedkeuring en integratie in het crediteurenbeheer, en fungeert ook als een geldig kanaal om de inkooporders te verzenden die zijn gekoppeld aan de facturen.
Publicatie van inkooporders
Inkooporders van uw ERP worden op het moment van registratie gepubliceerd in het leveranciersportaal.
Kennisgeving aan de leverancier
Leveranciers worden op de hoogte gebracht met een e-mail, telkens wanneer ze een bestelling in het portaal ontvangen.
Toegang tot het portaal
De leveranciers hebben met hun gebruikersnaam en wachtwoord toegang tot het portaal om hun bestellingen te bekijken, evenals via de links in de meldingen.
Genereren en valideren van facturen
Leveranciers genereren automatisch facturen op basis van de ontvangen inkooporders, waardoor een groot deel van de uitgifte van deze documenten wordt geautomatiseerd.
Goedkeuring van facturen
De facturen die in het portaal worden verwerkt, worden overgedragen aan de interne goedkeuringsdienst voor validatie door de betrokken beheerders.
Integratie in crediteurenbeheer
De uiteindelijk goedgekeurde facturen worden geïntegreerd in uw ERP en automatiseren zo het crediteurenbeheer.
Automatiseer de verzending en ontvangst van al uw elektronische facturen
Vertrouw op EDICOM om een oplossing voor elektronische facturering te implementeren in overeenstemming met de huidige wetgeving van de landen waarin u actief bent. Een aanbieder gespecialiseerd in data-integratie en elektronische facturatie met actieve projecten in meer dan 78 landen.
Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op om uw behoeften te analyseren en de oplossing te bieden die het beste bij uw bedrijf past.
Unilever: 100% van de facturen geïntegreerd in het crediteurenbeheer
Hier vertellen we hoe Unilever's crediteurenbeheer een succesverhaal is geworden dat het verschil kan maken in uw bedrijf.
Download onze Business Case en ontdek hoe u het factuurbeheer van uw leveranciers kunt verbeteren.
Eén oplossing. Meerdere voordelen
Het Leveranciersportaal kan worden gebruikt in elk land waarin uw bedrijf actief is.
Met deze tool is het mogelijk om de ontvangst van elektronische facturen in verschillende landen vanuit één oplossing te beheren. Het portaal past zich aan elke wetgeving inzake elektronische facturatie aan en past de technische vereisten toe in elk van de landen (formaten, elektronische handtekening, validaties, opslag ...).
Grote merken die al vertrouwen op de leveranciersportalen van EDICOM
Verschillende aspecten van deze portalenkunnen worden aangepast om met het bedrijfsimago van het bedrijf rekening te houden. Aanpassing is ook mogelijk door e-Signature-services te implementeren in het proces voor de uitwisseling van documenten.
Bovendien doet hetzelfde portaal dienst als tool voor de dematerialisatie van facturen en voldoet het volledig aan de vereisten over e-Facturatie.
Veelgestelde vragen
Vertrouwt u momenteel op een EDI-oplossing om uw belangrijkste leveranciers te integreren, dan bent u al bekend met de voordelen van deze technologie. Misschien wilt u deze uitbreiden naar leveranciers met een lager volume die misschien niet verplicht zijn om deze systemen in te voeren.
Wat zijn de kosten voor leveranciers die de portal gebruiken om documenten zoals inkooporders te ontvangen?
Het leveranciersportaal is een online EDI-omgeving waar het sponsorbedrijf van het project financieel verantwoordelijk voor is. In geen geval betalen de leveranciers die berichten uitwisselen via het portaal kosten voor het opzetten of het gebruik van het portaal als gebruiker.
Is het portaal veilig voor het sponsorbedrijf en zijn leveranciers?
Het is 100% veilig aangezien de volledige communicatiestroom en integratieprocessen via privé EDI-netwerken elektronische gegevensuitwisselingsnetwerken zoals EDICOMNet worden uitgevoerd en met veilige protocollen speciaal voor deze transacties.
Wat voor soort bedrijven zijn doorgaans via een leveranciersportaal met de sponsor geïntegreerd?
Gewoonlijk zijn dit leveranciers die deel uitmaken van de supply chain van de portaalsponsor en die geen EDI-oplossing hebben, noch in staat zijn om deze op korte of middellange termijn in te voeren. Het gaat meestal om kleine of middelgrote leveranciers met wie de leverancier een beperkt aantal documenten uitwisselt. Het gebruik ervan kan ook worden uitgebreid tot dienstverleners en crediteuren.
Welke andere documenten kunnen naast inkooporders via het portaal naar leveranciers worden gestuurd?
Hoewel de portalen ontwikkeld zijn voor het uitwisselen van basisdocumenten (inkooporders en facturen), is de implementatie van workflows met een groter aantal documenten mogelijk, indien het project dit vereist. De opdrachtgever kan dit kanaal gebruiken om zijn leveranciers op de hoogte te brengen van de voorraden en logistieke gegevens over het product dat in zijn verkooppunten of magazijnen beschikbaar is (INVRPT) of om ontvangstberichten van goederen te verzenden zodra deze op hun bestemming zijn aangekomen (RECADV).
Welke andere documenten kan de leverancier naast facturen via het portaal naar de klant sturen?
Binnen de berichten die de door het project vereiste stroom vormen, kunt u alle berichten implementeren die nodig zijn. Zoals een leverbon (DESADV) om de klant te informeren dat de goederen het magazijn van de fabrikant verlaten of de productcatalogus (PRICAT) met informatie over de producten, details, prijzen, enz.
Is het mogelijk om verschillende documentstromen van de ene leverancier naar de andere te configureren?
Ja, met de leveranciersportalen kunt u verschillende leveranciers op basis van hun kenmerken catalogiseren. Het is mogelijk verschillende documentstromen te configureren die zijn aangepast aan de bijzonderheden van uw project, waarbij zij een rol spelen bij de uitgifte en verwerking van meer of minder berichten, afhankelijk van het type relatie dat met de opdrachtgever van het portaal wordt onderhouden.
Het laatste nieuws over EDI-technologie
Beheer van de toeleveringsketen: beste praktijken voor de implementatie van EDI
Automatisering van Order to Cash-processen met EDI-oplossingen
Hoe integreert u via EDI of API met Amazon Vendor Central of Amazon Seller Central
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.