EDI-portaal voor leveranciers
Een EDI-portaal voor het verzenden van elektronische documenten naar al uw EDI-partners, ook degenen die niet beschikken over een oplossing voor elektronische gegevensuitwisseling.
Uitgifte van inkooporders
Automatiseer het verzenden van inkooporders vanuit uw ERP door ze in de privéomgeving van elke leverancier te publiceren.
Integratie van facturering
Integreer de facturen die uw leveranciers via de portal versturen en automatiseer hun registratie in uw crediteurenadministratie.
Gepersonaliseerde workflows
Pas de communicatiestroom met uw leveranciersnetwerk aan door de uitwisseling van documenten zoals verzendberichten, catalogi, enz. te integreren.
Integreer 100% van uw leveranciers via het EDI-webportaal
Het leveranciersportaal van EDICOM is een online EDI-oplossing geïntegreerd met uw beheersysteem waarbij inkooporders automatisch naar leveranciers worden verstuurd en facturen in elektronisch formaat worden ontvangen.
Publicatie van inkooporders
Het EDICOM-platform verwerkt 100% van de orders die in uw beheersysteem worden gegenereerd. Het EDI Webportaal herkent orders van leveranciers die niet over een EDI-oplossing beschikken en publiceert deze automatisch in het portaal, waarbij de leverancier op de hoogte wordt gebracht van nieuwe orders.
Leverancierstoegang tot het portaal
Als een leverancier een melding van een nieuw order ontvangt, krijgt de leverancier toegang tot het portaal om orders te raadplegen, te downloaden en af te drukken. De toegang tot het EDI-portaal en het beheer van deze orders genereren meldingen die door de klant worden ontvangen. Zo hebt u permanent controle over de status van uw orders.
Integratie van facturen
Zodra het inkooporder is verwerkt, logt de leverancier weer in op het EDI-portaal. Op basis van het inkooporder geeft hij met behulp van dataschermen de factuur uit.Dit datascherm houdt rekening met de oorspronkelijkeordergegevens, vereenvoudigt de uitgifte van de factuur en vereenvoudigt de latere matching met het inkooporder voor automatische integratie in de crediteurenadministratie.
Voordelen van het EDI-portaal voor leveranciers
Grote merken die al vertrouwen op de leveranciersportalen van EDICOM
Verschillende aspecten van deze portalenkunnen worden aangepast om met het bedrijfsimago van het bedrijf rekening te houden. Aanpassing is ook mogelijk door e-Signature-services te implementeren in het proces voor de uitwisseling van documenten.
Bovendien doet hetzelfde portaal dienst als tool voor de dematerialisatie van facturen en voldoet het volledig aan de vereisten over e-Facturatie.






Veelgestelde vragen
Vertrouwt u momenteel op een EDI-oplossing om uw belangrijkste leveranciers te integreren, dan bent u al bekend met de voordelen van deze technologie. Misschien wilt u deze uitbreiden naar leveranciers met een lager volume die misschien niet verplicht zijn om deze systemen in te voeren.
Wat zijn de kosten voor leveranciers die de portal gebruiken om documenten zoals inkooporders te ontvangen?
Het leveranciersportaal is een online EDI-omgeving waar het sponsorbedrijf van het project financieel verantwoordelijk voor is. In geen geval betalen de leveranciers die berichten uitwisselen via het portaal kosten voor het opzetten of het gebruik van het portaal als gebruiker.
Is het portaal veilig voor het sponsorbedrijf en zijn leveranciers?
Het is 100% veilig aangezien de volledige communicatiestroom en integratieprocessen via privé EDI-netwerken elektronische gegevensuitwisselingsnetwerken zoals EDICOMNet worden uitgevoerd en met veilige protocollen speciaal voor deze transacties.
Wat voor soort bedrijven zijn doorgaans via een leveranciersportaal met de sponsor geïntegreerd?
Gewoonlijk zijn dit leveranciers die deel uitmaken van de supply chain van de portaalsponsor en die geen EDI-oplossing hebben, noch in staat zijn om deze op korte of middellange termijn in te voeren. Het gaat meestal om kleine of middelgrote leveranciers met wie de leverancier een beperkt aantal documenten uitwisselt. Het gebruik ervan kan ook worden uitgebreid tot dienstverleners en crediteuren.
Welke andere documenten kunnen naast inkooporders via het portaal naar leveranciers worden gestuurd?
Hoewel de portalen ontwikkeld zijn voor het uitwisselen van basisdocumenten (inkooporders en facturen), is de implementatie van workflows met een groter aantal documenten mogelijk, indien het project dit vereist. De opdrachtgever kan dit kanaal gebruiken om zijn leveranciers op de hoogte te brengen van de voorraden en logistieke gegevens over het product dat in zijn verkooppunten of magazijnen beschikbaar is (INVRPT) of om ontvangstberichten van goederen te verzenden zodra deze op hun bestemming zijn aangekomen (RECADV).
Welke andere documenten kan de leverancier naast facturen via het portaal naar de klant sturen?
Binnen de berichten die de door het project vereiste stroom vormen, kunt u alle berichten implementeren die nodig zijn. Zoals een leverbon (DESADV) om de klant te informeren dat de goederen het magazijn van de fabrikant verlaten of de productcatalogus (PRICAT) met informatie over de producten, details, prijzen, enz.
Is het mogelijk om verschillende documentstromen van de ene leverancier naar de andere te configureren?
Ja, met de leveranciersportalen kunt u verschillende leveranciers op basis van hun kenmerken catalogiseren. Het is mogelijk verschillende documentstromen te configureren die zijn aangepast aan de bijzonderheden van uw project, waarbij zij een rol spelen bij de uitgifte en verwerking van meer of minder berichten, afhankelijk van het type relatie dat met de opdrachtgever van het portaal wordt onderhouden.
Aanvullende oplossingen voor het leveranciersportaal
EDI-certificatieportaal
Het doel is om de implementatie van nieuwe EDI-stromen tussen zakenpartners te vereenvoudigen. Het portaal biedt een onafhankelijke ruimte waar gebruikers de kwaliteit van de uit te wisselen EDI-berichten kunnen testen.
Op het EDI-certificatieportaal hebben partners de beschikking over documentatie en handleidingen met alle informatie die nodig is om tests uit te voeren. Het uitbesteden van de testfase leidt tot een verdere optimalisatie van personele middelen en tijd voor de sponsor van het portaal.
Neem in recordtijd al uw leveranciers op in uw EDI-berichten
De Onboarding-service van EDICOM implementeert een effectief systeem dat gebaseerd is op pro-activiteit om zoveel mogelijk leveranciers in de kortst mogelijke tijd op te nemen. Op deze manier worden alle automatiseringsmogelijkheden van uw EDI-oplossing zo snel mogelijk volledig geoptimaliseerd.
Delegeer het beheer om al uw leveranciers via EDI met uw bedrijf te laten communiceren aan EDICOM en optimaliseer uw activiteiten.
Wilt u klanten integreren die geen EDI-oplossing hebben?
Naast het EDI-leveranciersportaal hebben we andere oplossingen om uw klantengemeenschap zonder een Electronic Data Interchange-oplossing te integreren. Dit vereenvoudigt de stroom van EDI-documentuitwisseling met klanten die niet over specifieke technologie beschikken om inkooporders te verzenden of facturen te ontvangen.
Met de EDI-portalen van EDICOM is het mogelijk om met al uw zakenpartners 100% elektronisch en geautomatiseerd beheer te bereiken.
EDI Academy e-Books
Handige gidsen om de essentiële aspecten van EDI-technologie te leren. Maak kennis met onze drie e-Books met content die op maat gemaakt is voor professionals in de technologiesector die een praktische basiskennis van EDI willen verwerven.

EDI ACADEMY - DEEL I
Het eerste deel van EDI Academy bevat het meest didactische en informatieve deel van EDI-technologie.

EDI ACADEMY - DEEL II
Dit deel presenteert de kenmerken en voordelen van de belangrijkste componenten van het implementeren van een EDI-platform.

EDI ACADEMY - DEEL III
Deel III bespreekt de verschillende soorten oplossingen waarmee u met EDI-technologie met elke zakelijke partner kunt verbinden.
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.