B2B-integratieoplossingen voor de retail

Volledige automatisering en integratie met uw handelspartners op één elektronisch B2B2G-communicatieplatform.

Efficiënt, snel en veilig communiceren: wereldwijd en onbeperkt B2B-platform voor de retail

Stroomlijn uw crediteuren- en debiteurenactiviteiten door B2B-communicatie met 100% van uw handelspartners te integreren.

Optimaliseer uw zakelijke transacties en wissel op een efficiënte manier elektronische documenten uit, zoals facturen, inkooporders, verzendinstructies, prijscatalogi of productinformatie. Maak met EDICOM wereldwijd veilig verbinding met uw zakelijke partners en voldoe aan de wettelijke vereisten van meer dan 70 landen wereldwijd.

B2B-platform voor data-integratie

Integreer uw EDI-platform met uw ERP (ORACLE, SAP, DYNAMICS, SAGE) en beheer de uitwisseling van toeleveringsdocumenten in de gezondheidszorg met elke publieke of private partner. Onze geïntegreerde oplossingen werken in SaaS-modus met behulp van private cloudtechnologie ontwikkeld en beheerd door EDICOM.

Een EDI-oplossing die met elke partner wereldwijd verbinding maakt

EDICOM biedt een EDI-oplossing met functionaliteiten voor meerdere standaarden en meerdere protocollen, die connectiviteit met elke partner over de hele wereld garanderen.

Laat het EDICOM-team van technische specialisten uw EDI-platform voor B2B en B2G beheren.

Geïntegreerde oplossingen voor de retail

B2B2G Compliance worldwide

B2B2G-compliance wereldwijd

Standaardiseer en optimaliseer het Order-to-Cash en Procure-to-Pay-proces met al uw partners voor uw crediteuren- en debiteurenadministraties. Het EDICOM-platform garandeert dat elektronische bestellingen en facturen volgens de specificaties worden verzonden en ontvangen die door landen en/of privépartners vereist worden. Het automatiseert ook uw fiscale rapportering in de landen waar u actief bent en die elektronische belastingaangiften vereisen.

Supplier Portal

Leveranciersportaal

De leveranciersportaal van EDICOM is een weboplossing die met uw beheersysteem integreert om automatisch aankooporders naar uw leveranciers te sturen en facturen in elektronisch formaat te ontvangen. Centraliseer de communicatie met uw leveranciers via één beveiligde webportal. Integreer het orderuitgifteproces en ondersteun het genereren van facturen aan uw leveranciers op basis van inkooporders. U kunt facturen ook automatisch in uw beheersysteem integreren.

GDSN Data Pool

Synchronisatie van productgegevens

Het gebruik van GDSN-communicatiestandaarden en synchronisatie van productgegevens zijn van cruciaal belang om een onmiddellijke overdracht en actualisering van informatie te garanderen. GS1-gecertificeerde elektronische catalogi zorgen voor veiligheid en efficiëntie in de gezondheidszorg door het op elkaar afstemmen van belangrijke productbestanden. Ontdek de privécatalogus van EDICOM.

Vendor Managed Inventory - VMI

Vendor Managed Inventory - VMI

Automatiseer voorraadbeheer en optimaliseer resultaten door de informatie te gebruiken die door klanten, leveranciers en logistieke partners gedeeld wordt. EDICOMCRP voert geavanceerde vraagvoorspellingsalgoritmes uit op basis van informatie over verkoop, voorraad, promoties en seizoensgebonden informatie die continu door toeleveringspartners wordt gedeeld.

Onboarding Management

Beheer van onboarding

Voeg het maximum aantal partners aan uw B2B-communicatieproject in de kortst mogelijke tijd toe. Besteed als onderdeel van het EDI-integratieproces de verwerking van onboarding van uw partners uit aan EDICOM. Wissel EDI-documenten uit met al uw partners, inclusief klanten en/of leveranciers en communiceer efficiënt met hen iIn recordtijd.

E-Signature

Elektronische handtekening

EDICOMSignADoc is een oplossing waarbij documenten met een elektronische handtekening worden goedgekeurd. Onze oplossing voor goedkeuring en ondertekening van documenten kan ook worden gebruikt om de voordelen van procesautomatisering te maximaliseren. Dit platform is ideaal voor grote bedrijven met grote hoeveelheden te verwerken documenten.

Wij zijn de provider van enkele van de grootste internationale distributeurs

Verbeter de communicatie met uw zakenpartners met een volledig geïntegreerd platform

Wat moet u doen?

  • Verbinden met elke leverancier of fabrikant vanaf één enkel communicatieplatform.

  • Alle EDI-berichten die met mijn handelspartners uitgewisseld worden in mijn ERP integreren en automatiseren.

  • Al mijn orders uitgeven in elektronisch formaat, zelfs aan leveranciers die niet EDI-gereed zijn.

  • Beschikken over bijgewerkte informatie over de productcatalogi van mijn leveranciers.

Zo kunnen wij u helpen

  • Wereldwijde EDI-connectiviteit via multiprotocoloplossingen (webservices, FTP, OFTP2, AS2, https, enz.) en interoperabiliteitsovereenkomsten.

  • EDI-oplossingen die verzendingsgegevens in de taal van het beheersysteem vertalen.

  • Leveranciers een EDI-webportal bieden waar zij orders kunnen raadplegen en verwerken.

  • Elektronische opslagplaatsen die partners kunnen gebruiken om hun productreferenties automatisch bij te werken.

Vertel ons wat u nodig heeft zodat wij u kunnen helpen

De diversiteit en diepte van het productaanbod, het scala aan leveranciers- en klantenprofielen en de introductie van geautomatiseerde voorraadbeheermodellen zijn enkele van de belangrijkste factoren die ertoe hebben geleid dat data-integratietechnologieën steeds vaker in de retailsector worden geïmplementeerd.

Hoe kunnen de oplossingen van EDICOM u helpen?

Belangrijke EDI-berichten waarmee u uw omnichannel-strategie kunt managen

Verstrekt informatie over bestellingen, waarbij de details vooraf door de verkoper en de koper zijn overeengekomen.

Dit type EDI-bericht wordt gebruikt om op geplaatste bestellingen te reageren. De inhoud van het bericht wordt vooraf door leverancier en klant overeengekomen.

Hiermee kunt u de door een leverancier verzonden goederen en de details van de bestelling raadplegen.

Gebruikt in de EDI-distributiesector om een fabrikant over de aankomst van een bestelling te informeren. Dit verlaagt de kosten omdat wordt voorkomen dat facturen worden geweigerd.

Dit EDI-document wordt door een bedrijf aan zijn leveranciers verstrekt om hen in kennis te stellen van een betalingsdocument of een verzoek om een factuur.

Dit document bevat informatie over verkochte producten, prijs, bestel- en pakbonnummer, betalingsvoorwaarden, enz.

Dit bericht wordt gebruikt om een retourzending aan te kondigen.

Instructies voor retourzendingen die aangeven of een product kan worden teruggezonden en hoe.

Geeft de verkopen van elke klant op elk verkooppunt aan.

Voordelen van EDICOM-oplossingen voor de retail

Hogere omzet

Hogere omzet

Door voorraadtekorten te elimineren komen regelmatige en stabiele consumptiepatronen tot stand die de klantenservice verbeteren en het aantal op het distributiepunt verkochte eenheden verhogen.

Traceerbaarheid

Traceerbaarheid

Dankzij de uitwisseling van informatie en EDI-berichten kunnen zendingen worden gevolgd en getraceerd, zodat de betrokken partijen altijd over actuele productinformatie beschikken die kan worden gecontroleerd.

Slim voorraadbeheer

Slim voorraadbeheer

Op de vraag afgestemde voorraden leiden tot kleinere voorraden goederen en grondstoffen, wat zich vertaalt in efficiënter handelen en beheer, vooral in het geval van bederfelijke waren.

Optimalisatie van hulpbronnen

Optimalisatie van hulpbronnen

Dit wordt bereikt door minder magazijnruimte te gebruiken, tijdige verkoopvoorspellingen te doen, voorraden vooraf te bestellen en verzendingen te optimaliseren.

Kortere doorlooptijd

Kortere doorlooptijd

Nauwkeurig gegevensbeheer maakt een betere voorspelling van de vraag mogelijk, zodat de juiste hoeveelheid producten op het juiste moment kan worden geleverd.

Betere indicatoren

Betere indicatoren

Het verminderen van voorraden, verhogen van de omzet, optimaliseren van bedrijfsactiviteiten of voorspellen van de vraag in de tijd vertaalt zich allemaal in hogere winsten en nauwkeurigere cashflowprognoses.

Meer informatie over oplossingen voor de retailsector

De "Crea y Crece"-wet maakt het gebruik van de elektronische factuur verplicht tussen bedrijven, kmo's en zelfstandigen in Spanje

De goedkeuring van de "Crea y Crece"-wet verplicht tot het gebruik van de B2B-factuur in Spanje.

De 10 fasen voor het migreren van een EDI-platform

Miljoenen berichten, duizenden gesprekspartners, honderden integraties... Het migreren van uw gehele EDI-platform is...

Azië-Stille Oceaan: Status van de elektronische factuur en elektronische belastingaangiften

Van Japan tot Nieuw-Zeeland versnelt de APAC-regio de implementatie van e-facturatievereisten

Stuur ons uw contactgegevens en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

Usa un dominio corporativo

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.