Management van logistiek en toeleveringsketen op één platform

Automatisering en integratie van de volledige toeleveringsketen voor logistiek en transport, voor synchronisatie tussen leveranciers en logistiek medewerkers.

Efficiëntie en onmiddellijke beschikbaarheid van het logistiekplatform van EDICOM

Wereldwijde communicatie vereist gesynchroniseerde en onmiddellijke informatie-uitwisselingen tussen handelspartners. In de toeleveringsketen is naadloze communicatie tussen alle betrokkenen van cruciaal belang om het product tijdig bij de eindgebruiker te krijgen. Medewerkers en vervoerders moeten bijvoorbeeld efficiënt informatie kunnen uitwisselen met leveranciers, distributeurs, douane en de eindafnemers van de goederen.

EDI-technologie is in het bijzonder onmisbaar voor logistieke dienstverleners in de overzeese export, aangezien die te maken hebben met vrachthavens, douane, etc.

Essentiële elementen van het toeleveringsketenplatform van EDICOM

De standaardisering van processen en controlemaatregelen die het B2B-platform van EDICOM biedt, zorgen voor veilige communicatiestromen in de logistieke en scheepvaartindustrie.

Wereldwijde e-facturatiecompliance

Wereldwijde e-facturatiecompliance

Voldoet aan de vereisten van de verschillende landen waar u werkzaam bent, door uw managementsystemen te integreren voor het verzenden en ontvangen van elektronische facturen en documenten met betrekking tot elektronische belastingaangiftes (SAF-T, MTD, etc.).

Traceerbaarheid van producten

Traceerbaarheid van producten

Met oplossingen voor elektronische gegevensuitwisseling wordt alle communicatie gevolgd, zodat de persoon die verantwoordelijk is voor de goederen te allen tijde weet waar ze zijn.

Meerdere standaarden en protocollen

Meerdere standaarden en protocollen

Het platform van EDICOM verwerkt berichten in meerdere standaarden (EDIFACT, X12, XML) en werkt met de communicatiekanalen die vereist zijn door de verschillende protocollen in de toeleveringsketen (PEPPOL, AS4, OFTP2).

B2B-platform voor gegevensintegratie

Integreer uw EDI-platform met uw ERP (ORACLE, SAP, DYNAMICS, SAGE) om de uitwisseling te managen van documenten binnen uw toeleveringsketen in de gezondheidszorg met al uw publieke en private partners. De geïntegreerde oplossingen werken in SaaS-modus, met behulp van private cloudtechnologie die is ontwikkeld en wordt beheerd door EDICOM.

Een EDI-oplossing om waar ook ter wereld contact met uw partners te onderhouden

EDICOM biedt een wereldwijd EDI-platform met meerdere standaarden en protocollen voor gegarandeerde connectiviteit met al uw partners wereldwijd.

Met EDICOM kunt u het volledige management van uw EDI-platform voor B2B en B2G aan ons team van technische specialisten overlaten.

Essentiële EDI-berichten voor het managen van uw omnichannelstrategie

Dit bericht wordt door de klant aan de fabrikant gezonden. Het wordt gebruikt om productbestellingen te plaatsen.

Dit bericht wordt door de fabrikant verzonden om een nieuwe bestelling te plaatsen bij de logistiek medewerker, die dan de tijd heeft om deze alvast voor te bereiden.

Dit is het meestvoorkomende bericht in de logistieke sector. Enerzijds wordt het door logistiek medewerkers gebruikt om de klanten te informeren dat hun bestellingen zijn verzonden. Anderzijds kan dit type bericht door de fabrikant aan de logistiek medewerker worden verzonden om deze te laten weten dat de goederen klaarstaan in het magazijn.

Logistiek medewerkers sturen dit soort berichten om de fabrikant te informeren over de status van de bestelling. Zo kan een realtime statusrapport van het proces worden gegenereerd, waarmee ingeschat kan worden hoe lang het nog duurt voordat de producten de toeleveringsketen doorlopen hebben en bij de eindgebruiker belanden. Met andere woorden: gegarandeerde traceerbaarheid.

Dit is de naam van het elektronische bericht dat door fabrikanten wordt gebruikt om facturen naar hun klanten te sturen. Door dit bericht op te nemen in B2B-communicatie kunnen incassotermijnen aanzienlijk verkort worden.

Met dit bericht kunnen fabrikanten medewerkers in real time informeren over hun catalogi: artikelen, specificaties, logistieke informatie... alle relevante gegevens, altijd up-to-date en afgestemd op de belangrijkste productgegevens.

Het doel van het inventarisatierapport is de fabrikant informatie te verschaffen over hoeveel producten er op voorraad zijn in het magazijn.

Samen met het DESADV-bericht is dit een van de meestgebruikte op dit gebied. Het wordt door een logistiek medewerker gebruikt een fabrikant te laten weten dat een bestelling in goede orde is ontvangen. Dit voorkomt dat facturen op een later tijdstip worden afgewezen.

Geïntegreerde technologische oplossingen voor de logistiek en de toeleveringsketen

Wereldwijde B2B2G-compliance

Wereldwijde B2B2G-compliance

Standaardiseer en optimaliseer uw aankoop- en inkoopprocessen voor al uw partners. Met het EDICOM-platform kunt u elektronische bestellingen en facturen gegarandeerd verzenden en ontvangen volgens de vereiste specificaties. De oplossing maakt verbinding met uw ERP om de uitwisseling van informatie in real time te vereenvoudigen en te automatiseren, om uw betalingen zo efficiënt mogelijk te kunnen managen. De oplossing automatiseert ook belastingrapportages in landen waar u aan dergelijke wettelijke vereisten moet voldoen.

Leveranciersportal

Leveranciersportal

De EDICOM-leveranciersportal is een weboplossing die met uw managementsysteem integreert om automatisch inkooporders naar leveranciers te verzenden en facturen in elektronisch formaat te ontvangen. Zo kunt u de communicatie met uw leveranciers centraliseren via één enkel beveiligd webportal. Plaats uw bestellingen en genereer facturen voor uw leveranciers vanuit inkooporders. U kunt de facturen ook integreren in uw managementsysteem voor nog meer automatisering.

iPaaS: integratie van applicaties

iPaaS: integratie van applicaties

Integreer en verbind met alle elementen die u nodig hebt, of dit nu gegevens, systemen, databanken, software, processen, afdelingen of mensen zijn. Optimaliseer kritieke bedrijfsprocessen en verlaag de kosten aanzienlijk. Manage moeiteloos de informatie voor uw online winkel of e-commerce-oplossing. Bied uw klanten een geïntegreerde en aangename ervaring met behulp van omnichannelstrategieën.

Vendor Managed Inventory

Inventaris met vendormanagement

Automatiseer het inventarismanagement en optimaliseer de resultaten door gebruik te maken van de informatie die wordt gedeeld tussen klanten, leveranciers en logistiek medewerkers. EDICOMCRP voert geavanceerde vraagvoorspellingsalgoritmen uit op basis van verkoop, inventaris, promoties of seizoensgebondenheid. Deze informatie wordt voortdurend gedeeld door de partijen die betrokken zijn bij de toeleveringsketen, met behulp van elektronische gegevensuitwisselingstechnologieën.

Supplier Onboarding

Onboarding van leveranciers

De B2B-onboardingdienst levert technische en personele middelen voor de opname van nieuwe partners in uw EDI-platform, met als doel al uw partners in de kortst mogelijke tijd te integreren. Integreer al uw communicatie met klanten en leveranciers via onze digitale onboardingdienst en profiteer van de voordelen van uw EDI-communicatieplatform voor B2B, door verschillende webportals te implementeren die volledig kunnen worden aangepast aan uw behoeften.

EDI-certificerings- en testportal

EDI-certificerings- en testportal

De EDI-certificeringsportal is de door EDICOM ontwikkelde tool om de integratie van nieuwe EDI-stromen tussen partners te vergemakkelijken. De portal biedt een autonome ruimte waar gebruikers de kwaliteit van de in hun projecten geïmplementeerde processen kunnen verifiëren. Met de portal kunt u verschillende scenario's definiëren, afhankelijk van het type leverancier en de EDI-berichten die moeten worden toegevoegd. U kunt partners toewijzen aan deze scenario's, waar ze gespecificeerde tests moeten uitvoeren.

Dienstverlener aan internationale leiders in de logistieke sector

Automatiseer de communicatie met uw handelspartners en klanten

Een efficiënt logistiek proces is essentieel om uw goederen op tijd bij de distributiepunten te krijgen en zo de eindconsument een service van de hoogste kwaliteit te kunnen bieden. Met elektronische gegevensuitwisseling kunt u alle soorten commerciële documenten veilig, snel en naadloos verzenden en ontvangen, door volledig te integreren met de interne managementsystemen van klanten, leveranciers en andere partners.

Optimaliseer de communicatie met uw partners en automatiseer uw bedrijfsprocessen

EDICOM heeft een reeks technologische oplossingen ontwikkeld voor de logistieke sector, zoals de B2B-communicatie-infrastructuur van EDICOMNet, de tool Inventaris met vendormanagement en de elektronische catalogus van EDICOMData. Dankzij deze oplossingen kunnen de belangrijkste internationale spelers in de logistieke sector hun dagelijkse activiteiten vereenvoudigen en verbeteren.

Wat wilt u doen?

  • De informatiestromen tussen leveranciers, logistiek medewerkers en klanten permanent integreren.

  • Elektronische communicatie samenbrengen in één gecentraliseerde tool.

  • De structurele en operationele kosten verlagen die komen kijken bij het onderhouden van een IT-infrastructuur.

  • Documenten elektronisch verzenden en ontvangen via één beveiligd contactpunt. 

Wat wij voor u kunnen betekenen

  • Gegarandeerde traceerbaarheid van de verzonden en ontvangen documenten door alle bij het goederenverkeer betrokken partijen.

  • B2B-oplossingen die structuren met meerdere standaarden kunnen implementeren, waarmee elk soort bericht kan worden verwerkt (EDIFACT, X12, VDA, UBL).

  • Uitbesteding van de hardware- en softwaremiddelen die nodig zijn voor naadloze B2B-communicatie.

  • Communicatie met elke partner, ongeacht het gebruikte protocol (webservices, FTP, OFTP2, AS2, https, etc.).

De voordelen van EDICOM-oplossingen voor de logistieke sector

Flexibiliteit

Flexibiliteit

Met EDI-oplossingen kunt u interne handmatige processen automatiseren, zoals het genereren, verzenden en registreren van elektronische transacties. We zorgen hierbij voor de interactie met uw eigen ERP, zodat inkooporders, verzendmeldingen en elektronische facturen zonder menselijke tussenkomst kunnen worden verwerkt.

Traceerbaarheid

Traceerbaarheid

Met EDI-messaging en gegevensuitwisseling kunt u zendingen volgen en traceren, zodat de betrokken partijen te allen tijde over actuele informatie beschikken en deze kunnen valideren.

Standaardisering van berichten

Standaardisering van berichten

Bij elektronische gegevensuitwisseling via een EDI-oplossing wordt gebruikgemaakt van een gestandaardiseerde taal, die door de verzender en de ontvanger wordt gedeeld en die de berichten structureert. Dankzij het gebruik van een gemeenschappelijke taal kunnen de verschillende informatiesystemen met elkaar communiceren en worden taal- en technische belemmeringen weggenomen.

Realtime verwerking

Realtime verwerking

Biedt informatie in real time, waarmee vertragingen voorkomen worden in verzend- en ontvangstprocessen, levering aan magazijnen, etc.

Bevoorrading

Bevoorrading

Bevoorrading is essentieel voor beperkt houdbare producten, een voorraadtype met kortere houdbaarheid dat nauwgezet moet worden gecontroleerd.

Betere verhoudingen, hogere winst

Betere verhoudingen, hogere winst

Vermindering van de voorraden, verhoging van de verkoop, optimalisering van de activiteiten en voorspelling van de vraag op termijn leiden tot hogere inkomsten en nauwkeurigere cashflowprognoses.

Meer informatie over digitale transformatie

Hoe integreert u via EDI of API met Amazon Vendor Central of Amazon Seller Central

EDICOM's EDI-platform integreert ERP- en WMS-systemen met Amazon EDI-connectiviteit (EDIFACT of XML) of de Amazon API

Wijzigingen in de wet voor digitale handtekeningen in Argentinië

De belangrijkste elementen van het systeem van digitale handtekeningen in Argentinië.

Griekenland gaat de elektronische vrachtbrief invoeren om goederen in realtime te kunnen volgen

Het e-vervoersdocument maakt het mogelijk om in realtime te weten waar een product vandaan komt en waar het naartoe gaat

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.