Oplossing voor elektronische archivering
EDICOMLta garandeert de wettelijke bewaring van elektronische documenten die zijn opgeslagen op het EDICOM-platform en garandeert hun integriteit en authenticiteit in de loop van de tijd.
- EDICOM treedt op als vertrouwde derde partij en verleent bewijskracht aan in bewaring gegeven documenten.
- De dienstverlening is in overeenstemming met de Europese Verordening 910/2014 betreffende elektronische identificatie en vertrouwensdiensten.
- Bewaring vindt plaats in overeenstemming met internationale standaarden zoals de Conservazione Sostitutiva in Italië of de NOM151 in Mexico.
Goedkeuring van documenten met elektronische handtekening
EDICOMSignADoc is de oplossing voor het beheer van al uw documentgoedkeuringsstromen, of deze nu intern zijn of door externe partners zoals klanten of leveranciers moeten worden goedgekeurd. De oplossing maakt de uitgifte van certificaten en elektronische handtekeningen door EDICOM-gekwalificeerde dienstverleners mogelijk. Bovendien worden meer juridische garanties geleverd voor het bewijs van aanvaarding of afwijzing van documenten als deze met behulp van processen voor elektronische handtekeningen zijn gegenereerd.
Elektronische handtekening in fiscale en administratieve processen
Het EDICOM Global e-Invoicing-platform vereenvoudigt de elektronische uitgifte en goedkeuring van facturen in multinationale omgevingen. Het is de ideale oplossing voor bedrijven die actief zijn op verschillende markten, gebruik maken van gecentraliseerde managementsystemen en deze documenten moeten kunnen behandelen in overeenstemming met de geldende wetten in elk land.
Door cryptografische mechanismen zoals elektronische handtekeningen toe te passen, kunnen wij de authenticiteit en integriteit van het document gedurende zijn gehele digitale levenscyclus garanderen. Dit is een fundamenteel punt dat wordt geëist door de meeste landen waar elektronische facturatie is toegestaan.
Elektronische handtekening en tijdstempels in correspondentie met belastingdiensten
Het VAT Compliance-platform van EDICOM vereenvoudigt de communicatie met belastingdiensten in multinationale omgevingen. Het is de ideale oplossing voor bedrijven die op verschillende markten actief zijn en belastingdocumenten moeten beheren in overeenstemming met de geldende wetten in elk land.
Het gebruik van een elektronische handtekening en een elektronische tijdstempel is in deze processen noodzakelijk, aangezien zij de rechtspersoon identificeren die de belastingaangifte indient en certificeren dat deze indiening op een specifiek tijdstip heeft plaatsgevonden. Dit is een fundamenteel aspect in deze systemen, waar de verzending van informatie aan zeer specifieke tijdsbeperkingen is onderworpen.