Internationaal projectmanagement om wereldwijd leiderschap te promoten

Gecentraliseerd

We optimaliseren uw tijds- en hulpmiddellenbeheer dankzij centrale cloudplatforms.

Gecoördineerd

U wordt ondersteund door een EDICOM-team van mensen met verschillende nationaliteiten bij het behalen van de projectdoelstellingen voor ieder land waar u werkzaam bent. Dit team wordt altijd gecoördineerd door een manager, die ook uw contactpersoon is.

Concurrerend

Wij helpen u op wereldwijd niveau een concurrerend voordeel te ontwikkelen en behouden door uitbreidingsrisico's in te perken.

Wij luisteren, analyseren en implementeren maatwerkoplossingen voor uw bedrijf.

We hebben 25 jaar ervaring met het implementeren van maatwerkprojecten en dat maakt het voor ons mogelijk om gecentraliseerde oplossingen te ontwikkelen om in te spelen op de behoeften van wereldwijde klanten via een B2B EDI-platform met meerdere diensten en applicaties.

De gespecialiseerde teams van EDICOM ontwerpen projecten die helemaal zijn aangepast aan uw behoeften. Daarbij kan het multiculturele, meertalige team van professionals uw project ook in meerdere landen beheren.

 

Wij bouwen langetermijnrelaties op met onze zakelijke partners op basis van:

Proactiviteit

Proactiviteit

We ondersteunen u vanaf begin tot eind bij het opzetten van uw project, waarbij we bij elke stap analyses uitvoeren en advies geven om uw doelstellingen te behalen en winst te maximaliseren.

Efficiënt beheer

Efficiënt beheer

We beheren en bewaken projecten en rapportages, en hebben kwaliteitssystemen voor elke activiteit.

Duidelijke communicatie

Duidelijke communicatie

Menselijke relaties zijn net zo belangrijk als zakelijke relaties. Onze teams staan voor u klaar en u kunt bij hen terecht voor allerlei soorten advies. Wij garanderen open communicatie op de lange termijn.

Beheer van grote internationale EDI-projecten

Specialisten van verschillende nationaliteiten handelen op een gecoördineerde manier om gecentraliseerd beheer aan te bieden via hun projectmanager, waarbij ze onze eigen methodologieën toepassen die zijn ontworpen met SCRUM en KANBAN.

We garanderen minimale implementatietijden door te werken met een planning die door beide werkteams (klant en EDICOM) is gedefinieerd op basis van actieve samenwerking van de betrokken mensen.

Elk project wordt bestudeerd en aangepast aan de behoeften van de klanten, hoewel enkele belangrijke fasen meestal zijn:

Management of large international EDI projects
  • Analyse van informatie.

  • Ontwikkeling van de berichten: Integratiestromen en tests.

  • Configuratie van omgevingen.

  • Configuratie van de communicatie.

  • Integratie met het interne systeem van de klant.

  • Coördinatie van het partnermigratieproject.

  • Testen en valideren van de verschillende informatiestromen.

  • Business control ontwikkelingen.

  • Configuratie van de gebruikersprofielen van het platform.

  • Gebruikerstraining.

  • Ingebruikname en monitoren.

  • Projectdocumentatie.

Wij hebben ervaring en methodologie in het beheer van grote migratieprojecten

EDICOM voert B2B-projectmanagement uit op basis van een analysefase waarin de scope van het project wordt gedefinieerd en belangrijke informatie wordt verstrekt in volledige afstemming met de klant. Het doel is altijd om de mogelijke risico's te beheersen tijdens de migratiefase waarin beide platformen waarschijnlijk naast elkaar moeten bestaan.

In een migratieproject is vooral essentieel de bestudering en analyse van de relatie tussen:

 

  • Integratiestromen en gebruikershandleidingen (versies van EDI-berichten), om optimalisatie in ontwikkelingen te bereiken en langs die weg de integratiestromen te verenigen.
  • Berichten om uit te wisselen.
  • Handelspartners.
  • Landen en hun juridische bijzonderheden (compliance).
  • Betrokken bedrijfsonderdelen.

Op basis van deze elementen ontwikkelt EDICOM een specifieke migratieprocedure op basis van de geïdentificeerde vereisten.

Een van de meest kritieke fasen in een migratieproject is de coördinatie met alle partners voor migratie van het platform. Men moet precies definiëren hoe en wanneer de wijziging moet worden gerapporteerd in overeenstemming met de gedefinieerde migratiestrategie.

Als het een communicatienetwerkmigratie is, moet elke partner de protocolwijziging en/of de gateway-aanvraag ruimschoots van tevoren vaststellen, vandaar het belang van planning en de nauwkeurigheid waarmee EDICOM-projectmanagers werken. Daarom is communicatie met partners en coördinatie tussen de drie partijen (EDICOM-Client-Partner) een belangrijke factor die het succes van het project zal bepalen.

De communicatietest- en berichttestfase zijn van cruciaal belang en worden vooraf uitgevoerd in de testomgeving die wordt voorbereid voorafgaand aan de systeemmigratie naar productie.

Daarnaast beschikt EDICOM over op maat gemaakte diensten en tools waarmee u een onboarding project van uw B2B partner community kunt delegeren voor, tijdens of na de migratie van uw EDI platform. Bijvoorbeeld ons EDI Partner Certificatie Portal dat een autonome ruimte biedt waar gebruikers de kwaliteit van de processen die zijn geïmplementeerd in hun Electronic Data Interchange-projecten kunnen verifiëren.

In het migratieproject van een EDI-platform is niet alleen de technologische oplossing die de functionaliteit implementeert fundamenteel, maar ook het beheer, advies en de ervaring die het succes van het migratieproject en de uitvoering ervan zullen garanderen.

De kwaliteit van de door EDICOM geleverde dienst wordt gecontroleerd onder de voorwaarden van de ISO20000-certificering, die de mechanismen voor het meten en bewaken van de kwaliteit van de dienst vaststelt.

Bovendien volgen alle management methodologieën die door EDICOM worden toegepast, goede praktijkprocedures zoals ITIL. De gevolgde projectmanagement methodologie is gebaseerd op de PMBOK.

Met ons projectmanagementmodel stelt EDICOM, zodra de eerste fasen van discussie en validatie met verkoopmanagers zijn voltooid, een projectmanager van de technische afdeling aan. De projectmanager is verantwoordelijk voor de interne coördinatietaken en de werkgroep, waarbij net zoveel technici van de adviesafdeling worden toegewezen als het project vereist volgens de competenties en behoeften van het project: talen, nalevingswetgeving in elke regio, regelgevingskwesties ... enz. Hij is ook de belangrijkste en specifieke contactpersoon voor de projectmanager van de klant.

Wekelijks worden vergaderingen gepland (via videoconferentie of oproep) tussen de EDICOM Project Manager en de Project Manager van de klant. Zo nodig wordt het aantal vergaderingen groter, afhankelijk van de ontwikkeling van het project.

100% service: vóór, tijdens en na het project

Het implementeren van wat voor technische oplossing van EDICOM dan ook opent de deuren naar ons internationale ondersteuningscentrum. We bieden gegarandeerd ondersteuning tijdens het volledige project, vanaf de planning tot en met de implementatie. Ook bieden we voortdurende ondersteuning van technische specialisten.

Projectmanagement

Projectmanagement

Een team dat is afgestemd op uw project.

 

Een team gespecialiseerde consultants zet uw project op en past het aan uw behoeften aan.

  • Analyse van projectvereisten

  • Aanpassing en configuratie van uw oplossing

  • Ontwikkeling van integratie met uw beheersystemen

  • Training en start

Internationaal ondersteuningscentrum

Internationaal ondersteuningscentrum

We reageren altijd.

Zodra uw project wordt opgezet, hebt u toegang tot een internationale ondersteuningsdienst voor eventuele vragen of problemen.

  • Meertalige ondersteuning

  • Configuratie van omgevingen die zijn aangepast aan uw organisatiestructuur

  • Oplossen van vragen en problemen

  • Ondersteuning beschikbaar in verschillende tijdzones

Wilt u uw B2B-communicatieproject uitbreiden met nieuwe partners en berichten?

Als u handelspartners hebt met wie u niet bent geïntegreerd of nieuwe partners wilt toevoegen aan uw communicatieplatform, bieden onze ontwikkelingsdiensten een maatwerkoplossing voor het optimaliseren van uw EDI-project. Als u meer informatie wilt ontvangen over (een van) onze diensten, voer dan uw contactgegevens in en een van onze specialisten neemt vrijblijvend contact met u op.

Cloudoplossingen voor internationale gegevensintegratie

EDICOM levert al zijn diensten via een algemeen platform dat is geïntegreerd met de nodige technologie voor de implementatie van geavanceerde B2B EDI-communicatieprojecten. Het platform is ontwikkeld door EDICOM en biedt ook oplossingen voor elektronische facturering of belastingaangifte conform de huidige wetgeving in verschillende landen.

SaaS-platform

SaaS-platform

Het EDICOM-platform is een zogenaamd SaaS-platform, oftewel 'Software as a Service'. Hierbij krijgen gebruikers toegang tot een aantal specifieke oplossingen die worden gehost in onze datacenters om hun communicatieprojecten te beheren.

Hoge prestaties

Hoge prestaties

Ons platform beheert jaarlijks meer dan 500 miljoen elektronische documenten. We zetten ons in om ieder document of elektronische transactie 24x7 beschikbaar en beveiligd te laten zijn.

Wetsconform platform

Wetsconform platform

De beschikbare oplossingen op het EDICOM-platform voor naleving van de belastingwetgeving of elektronische facturering voor B2B en B2G zijn conform de huidige wetgeving in vele Latijns-Amerikaanse en Europeaanse landen.

In-house softwareontwikkeling

In-house softwareontwikkeling

We gebruiken oplossingen die volledig worden ontworpen, ontwikkeld en onderhouden door EDICOM. Dat maakt de implementatie, verbetering of aanpassing van de software een stuk gemakkelijker, wat de volledige verantwoordelijkheid van EDICOM is.

Beveiliging en vertrouwelijkheid

Beveiliging en vertrouwelijkheid

De gegevens die door ons platform worden beheerd zijn onderhevig aan zorgvuldige controles op basis van de hoogste internationale normen inzake gegevensbeveiliging.

Trusted Service Provider

Diensten en vertrouwen

Wij zijn een Trusted Service Provider in Europa, Mexico en Colombia. Dat betekent dat wij elektronische handtekeningen, elektronische identificatie, gecertificeerde opslag en gecertificeerde levering van elektronische documenten bieden.

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.