Globaal platform EDICOM

EDICOM Platform biedt de meest geavanceerde oplossingen en diensten voor de implementatie van high-performance projecten gebaseerd op elektronische gegevensuitwisseling.

Internationale oplossingen voor gegevensintegratie

De combinatie van intern ontwikkelde oplossingen, geavanceerde beheerservices en internationale ondersteuning, in combinatie met erkende vertrouwensdiensten, vergemakkelijkt de implementatie van wereldwijde oplossingen voor applicatie-integratie, EDI-uitwisselingen, elektronische facturering of naleving van belastingwetgeving.

Datatransformatiediensten

De datatransformatiediensten, B2B- en B2G-communicatie of elektronische handtekening die het EDICOM Platform samenbrengt, vereenvoudigt de uitwisseling van belangrijke transacties die vrijwel direct nadat ze in het bronsysteem zijn gegenereerd, worden geïntegreerd in het doelsysteem.

Data anywhere: veelzijdigheid en prestaties

Integreer met klanten, leveranciers of de belastingdienst van elk land waar uw bedrijf actief is. Met volledige garanties. Met de zekerheid dat uw integratieprojecten altijd voldoen aan de technische, fiscale en commerciële eisen van elk van uw partners.

Internationale data-integratie oplossingen in de cloud

EDICOM biedt al haar diensten aan vanuit een wereldwijd platform dat de technologie integreert die nodig is om geavanceerde EDI B2B2G communicatieprojecten op te zetten. Het door EDICOM ontwikkelde platform biedt ook oplossingen voor elektronische facturatie of belastingaangifte in overeenstemming met de geldende wetgeving in een groot aantal landen.

EDICOMPlatform

Hoge prestaties

Beheert jaarlijks meer dan 500 miljoen elektronische documenten en streeft naar 24x7 beschikbaarheid.

Ontwikkeling en innovatie

Vereenvoudiging van de implementatie, verbetering of aanpassing van de software, die exclusief onder EDICOM valt.

Agile methodologieën

We zorgen voor efficiëntie in de planning, ontwikkeling en oplevering van alle projecten.

Constante updates

Altijd klaar om ons zo snel mogelijk aan te passen aan veranderingen in technologie of regelgeving.

Kennismanagement

We halen het beste uit de collectieve kennis van de organisatie, wat leidt tot verbeterde operationele efficiëntie.

Managed Services

Delegeer het beheer van uw platform aan onze gespecialiseerde technici.

Internationaal supportcenter

100% servicegarantie om u te helpen waar en wanneer u ons nodig heeft.

Value Added Network

Het EDICOM Value Added Network vereenvoudigt de uitwisseling van gestructureerde berichten met al uw partners.

SaaS – Software as a Service

Het EDICOM platform behoort tot de zogenaamde SaaS of Software as a Service. Gebruikers hebben toegang tot een reeks specifieke oplossingen die in onze datacenters worden gehost om hun communicatieprojecten te beheren.

Het SaaS EDICOM platform integreert ook met elk ERP op de markt, zoals SAP, MICROSOFT DYNAMICS, SAGE of ORACLE, om de gegevens te extraheren die nodig zijn om het bericht te creëren.

i2All – integration to All

Het EDICOM Platform maakt de integratie van zijn gehele ecosysteem van applicaties mogelijk op basis van “canonieke” interfaces. Dat wil zeggen, globale datastructuren die alle informatie samenbrengen die verwerkt kan worden door ons platform.

Zodra deze structuren zijn ontvangen op het EDICOM Platform, worden ze verwerkt door onze datatransformatie- en validatiediensten, waarbij in elk geval de gegevens worden geselecteerd die nodig zijn voor de implementatie van al uw projecten voor elektronische gegevensuitwisseling (EDI), de integratie van toepassingen voor elektronische facturering in één of meerdere landen of belastingrapportage in overeenstemming met de geldende regelgeving in alle landen waar u actief bent.

EDICOM Platform integratiediensten vormen de kern van EDICOM's activiteit als technologieleverancier.

Deze diensten bestaan uit een reeks tools en utilities waarmee het mogelijk is om elke gegevensbron met EDICOM te integreren. Van eigen oplossingen tot cloud services.

ERP's, documentbeheersystemen, boekhoudoplossingen, facturatie, magazijnbeheersdiensten... Bij EDICOM ontwikkelen we ons platform voortdurend om directe integratie met allerlei informatiesystemen op transparante wijze mogelijk te maken.

En als het te integreren systeem geen transparante integratie toestaat, zal ons team van consultants en ontwikkelaars een model opstellen dat is aangepast aan uw behoeften, zodat elke oplossing die dat vereist, kan worden geïntegreerd met het EDICOM Platform.

Bij EDICOM zijn we gespecialiseerd in het bieden van oplossingen aan internationale bedrijven.

Meestal internationale bedrijven die in meerdere landen moeten opereren en hun processen moeten aanpassen aan verschillende regels of verschillende commerciële bijzonderheden, afhankelijk van de handelspartners waarmee ze in elk geval te maken hebben.

EDICOM zal zoveel omgevingen op haar platform implementeren als nodig is voor de organisatiestructuur van het gebruikende bedrijf per afdeling, bedrijf, land, etc.

Omgevingen die datatransformatieprojecten van één of meerdere informatiesystemen samenbrengen.

Dit betekent niet dat bedrijfs- of IT-managers elk van deze omgevingen onafhankelijk moeten beheren.

Voor dit profiel brengt het EDICOM platform specifieke tools uit die real-time monitoring van transactie-uitwisseling op geconsolideerde basis mogelijk maken.

EDICOM Managed Services

Delegeer met EDICOM het volledige beheer van uw EDI-platform voor B2B en B2G aan ons team van toegewijde technische specialisten.

Het uitbesteden van technologische middelen en activiteiten die niet tot de kernactiviteiten van een bedrijf behoren, heeft als doel kosten te verlagen door externe diensten aan toegewijde professionals uit te besteden die in naam van het contracterende bedrijf bepaalde verantwoordelijkheden op zich nemen.

EDICOMCompliance

De EDICOM oplossingen die beschikbaar zijn op haar platform passen zich aan aan de wetgeving die van kracht is in elk land ter wereld voor VAT-Compliance of B2B en B2G e-facturatie projecten.

EDICOM zal de communicatie met de belastingdienst in elk land mogelijk maken om de integratie uit te voeren in overeenstemming met het e-factureringsmodel dat in elk geval wordt gedefinieerd.

In de landen waar een CTC-systeem (continuous transaction controls) heerst, zal het de processen implementeren die door de bevoegde autoriteiten van elk land worden gereguleerd, voor de online aangifte in realtime van de facturen, of de fiscale informatie die vereist is voor de belastingautoriteiten van elk land. Wanneer facturen uitgegeven door gebruikers van het platform verwerkt moeten worden volgens een Post Audit systeem, zal EDICOM ook verantwoordelijk zijn voor het samenvoegen van belastinggegevens in de vastgestelde formaten, evenals voor de tijdige en formele communicatie ervan naar de bevoegde belastingdienst in elk geval.

EDICOMCompliance biedt een gecentraliseerd overzicht om de status van al uw elektronische facturerings- en belastingrapportageprojecten vanuit één enkele omgeving te volgen.

Het is een in ons platform geïntegreerde tool waarmee u records en facturen handmatig kunt beheren wanneer het nodig is om hierop in te grijpen.

Bedrijven worden geconfronteerd met tal van uitdagingen, waaronder de voortdurende aanpassing aan de belastingvereisten van de landen waarin ze actief zijn.

Een van deze uitdagingen heeft te maken met de uiteenlopende regelgeving voor elektronische facturering, afhankelijk van het land in kwestie.

Deze verscheidenheid varieert van de verplichte invoering tot bijzonderheden met betrekking tot de te gebruiken systemen, die van invloed zijn op technische aspecten, communicatie, handtekeningen, enz.

Internationale bedrijven met dochterondernemingen in verschillende landen, waar ze dit soort processen in meer of mindere mate moeten toepassen, moeten hun systemen en processen noodzakelijkerwijs aanpassen aan de bijzonderheden die door elke belastingdienst zijn vastgesteld met betrekking tot elektronisch factureren.

Daarom biedt het EDICOM Platform permanente monitoringsystemen en onderhoudsdiensten voor kritische stromen, zodat onze e-factuuroplossingen te allen tijde up-and-running blijven.

De diensten voor gegevensintegratie in meerdere formaten stellen u in staat om meerdere elektronische factuurformaten uit te geven, zelfs als de bronrecords afkomstig zijn van één informatiesysteem dat wordt gedeeld door gebruikers van verschillende locaties in uw organisatie.

Er zijn verschillende nalevingsprocessen die de rapportage van informatie via telematische communicatiemiddelen vereisen.

In sommige landen is, naast de verplichting om elektronische facturering te gebruiken, het verstrekken van fiscale informatie uit facturerings- en boekhoudgegevens vereist.

Deze registraties zijn normaal gesproken bedoeld om informatie te rapporteren met betrekking tot belastingen zoals BTW of die onderworpen zijn aan speciale belastingen, zoals in het geval van alcohol, tabak of koolwaterstoffen.

Soms gaat het om het rapporteren van factureringsgegevens met betrekking tot B2C-relaties van bedrijven of uitwisselingen met buitenlandse bedrijven, die mogelijk niet worden beïnvloed door de huidige regelgeving voor interne elektronische facturering.

Globale bedrijven die in een internationale context moeten werken, moeten noodzakelijkerwijs hun processen aanpassen om aan deze vereisten te voldoen waar dit type verplichting van toepassing is.

Hiervoor kunnen ze hun boekhoud- en factureringssystemen integreren met het EDICOM Platform.

Wij zullen zorgen voor het extraheren van de benodigde informatie om deze rapporten uit te geven, en deze op de juiste manier communiceren met de frequentie die wordt vereist door de betreffende belastingautoriteiten.

In sommige landen zoals Mexico, Saudi-Arabië, Korea, Turkije, Vietnam, India of China vereist de uitgifte van een elektronische factuur de deelname van een entiteit die is erkend door de belastingdienst van elke staat.

Dit zijn modellen waarbij de rechtsgeldigheid van het belastingdocument waaruit de factuur bestaat, alleen wordt bereikt wanneer het is voorzien van een set stempels en validaties die zijn afgegeven door een organisatie of bedrijf met de relevante autorisatie om in het land te opereren.

Voor deze gevallen treedt EDICOM op als autoriteit* en biedt een transparant platform voor al onze gebruikers waaraan zij alle formaliteiten kunnen delegeren die verbonden zijn aan het uitgeven van e-facturen in de landen waar zij actief zijn.

* In gevallen waarin EDICOM om fiscale redenen niet kan worden geaccrediteerd als autoriteit in een land, wordt het factuurvalidatieproces beheerd via het netwerk van partners en collaborateurs dat EDICOM wereldwijd heeft.

Trust Services Provider

EDICOM is een Trust Services Provider die is gecertificeerd in overeenstemming met de Europese eIDAS-verordening. Het is ook een Certification Service Provider geaccrediteerd door het Mexicaanse Ministerie van Economie.

Op onze beurt implementeren we specifieke tools om de facturenstroom te beheren, in overeenstemming met de statussen die zijn gedefinieerd in elk compliance project, het toepassen van de vereiste technische validaties op de uitgewisselde documenten en het verwerken van communicaties over de verschillende verwerkingsstatussen van de uitgewisselde documenten in overeenstemming met de levenscyclus die is gedefinieerd in elk land (acceptatie, afwijzing, betaling, incasso, enz.).

Signature Services

Het EDICOM Platform biedt alle diensten die nodig zijn voor elektronische handtekeningen in alle gevallen waarin dit vereist is volgens de geldende regelgeving in de landen waar onze klanten actief zijn.

We valideren ook de handtekeningen van de ontvangen berichten en implementeren de controles die de belastingdienst in dit opzicht heeft gedefinieerd voor de verwerking van crediteurenprocessen, zoals het bestaan van de relevante elektronische registratiecodes of de geldigheid van de elektronische certificaten die worden gebruikt om de facturen te ondertekenen.

  • Remote handtekeningendienst
  • Gedelegeerde handtekeningendienst
  • Dienst voor gepersonaliseerde handtekeningen met uitgifte van certificaten.
  • Workflow voor goedkeuring van documenten met elektronische handtekening.

Long Term Archiving

Het EDICOM Global Platform integreert vertrouwensdiensten zoals lange termijn opslag, via de EDICOMLta service (EDICOM Long Term Archiving).

Deze service maakt omvat een omgeving voor het veilig bewaren van alle facturen in overeenstemming met de eisen die door elk land zijn gedefinieerd.

Het maakt ook controlesystemen mogelijk door EDICOM als de vertrouwensdienst als derde partij, om de integriteit en authenticiteit van de bewaarde documenten in de loop van de tijd te garanderen.

Op deze manier biedt elk bericht dat wordt opgeslagen in de service extra garanties in het geval van een geschil, dankzij het bewijs dat wordt gegenereerd door de EDICOM Trusted Service Provider.

Bewijs dat, in het geval van een geschil met klanten of leveranciers en op verzoek van een belastingdienst of gerechtelijke instantie, de bewijslast omkeert.

International Support Service

Het opstarten van een EDICOM technologische oplossing opent de deuren naar ons wereldwijde en algemene User Support Centre. Een gebruikersondersteuning die u kunt bereiken via de vele speciale telefoonlijnen in de verschillende landen waar EDICOM actief is.

De toegang tot het support centrum wordt uitgevoerd met maximale efficiëntie criteria, met minimale responstijden dankzij de capaciteit van elk van zijn technici om incidenten in real time op te lossen.

Specialisatie

Onze gespecialiseerde consultants, gegroepeerd per sector en per land, beantwoorden uw vragen.

Wereldwijde uitbesteding

Uitbesteed beheer van taken en beheerprocessen die verband houden met uw B2B e-commerce platform.

Support in meerdere talen

Engels, Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Portugees en Nederlands.

24x7 service

Indien noodzakelijk krijgt de klant toegang tot onze 24x7 gebruikersondersteuningsservice.

Een service die is ontworpen om kritieke processen in hun data-integratieprojecten te bewaken en te begeleiden, waarbij voortdurend toezicht nodig is om incidenten onmiddellijk op te lossen in het geval van een waarschuwing.

Deze service, gecoördineerd met de ondersteuning tijdens kantooruren, biedt bedrijven volledige dekking voor het oplossen van alle incidenten die zich op elk moment van de dag kunnen voordoen met betrekking tot de elektronische uitwisseling van alle soorten documenten of de integratie met belastingdiensten en andere administraties die betrokken zijn bij hun dagelijkse werkzaamheden.

Dekking van de hoge beschikbaarheidsdienst:

  • Kritieke processen: Permanente monitoring van de kritieke processen die samen met de klant zijn geïdentificeerd om ervoor te zorgen dat ze ononderbroken blijven werken.

  • 24x7 alert management: In het geval van een onvoorziene situatie met volledige of gedeeltelijke uitval, nemen we contact met u op om dit onmiddellijk op te lossen. Elke dag, elk moment.

  • Preferentiële support: Het contracteren van de hoge beschikbaarheidsdienst impliceert de levering van een preferentiële ondersteuningsservice tijdens conventionele uren.

  • Urgente vragen: Aandacht voor urgente vragen buiten de gebruikelijke uren voor het oplossen van kritieke incidenten.

  • NonStop Reporting: Ononderbroken rapportage van elk incident voor het nemen van maatregelen die de instandhouding van kritieke processen garanderen.

Preferentiële service

Ons internationale supportcentrum wordt bemand door technici met bewezen ervaring in het beheer, onderhoud en ondersteuning van complexe installaties in uiteenlopende bedrijfssectoren.

Elke klant krijgt een team van gespecialiseerde technici toegewezen die het account voortdurend in de gaten houden. Dit stelt ons in staat om een grondige kennis te verwerven van de behoeften van elke klant, wat zich vertaalt in een snelle reactie op elke gebeurtenis, ongeacht de complexiteit ervan.

De preferentiële service is ontworpen voor gebruikers met geïntegreerde oplossingen met middelgrote en grote volumes of die een outsourcingdienst hebben voor het beheer van hun communicatieplatform.

Ook de supportdienst als preferred service kan specifiek worden gecontracteerd, ongeacht de geïmplementeerde oplossing.

Dekking van de voorkeursdienst van EDICOM:

  • EDI vragen: over het gebruik, de werking en/of de configuratie van het gecontracteerde product.

  • Updates: Ondersteuning bij implementaties om nieuwe partners te integreren (fouten nakijken, testen, training, enz.).

  • Integratiemodule: Aanpassingen aan het platform voor het oplossen van incidenten met de integratie van systemen.

  • EDI-connectiviteit: Configuratie van het platform en beheer van incidenten met betrekking tot communicatie met uw partnernetwerk.

  • Interoperabiliteit: Configuratie van interconnecties met netwerken om communicatie te integreren op basis van de onderhouden interoperabiliteitsovereenkomsten.

  • Partnerbeheer: Parametrisatie van partners (operationele punten, certificaatbeheer, communicatieprotocollen, enz.)

Tier II Data Center

Ons Data Processing Center biedt een model met hoge beschikbaarheid dat is gebaseerd op de redundantie van elk onderdeel of elke service. In de praktijk vertaalt dit zich in de beschikbaarheid van meerdere complete DPC's (Data Processing Centres) die zich in verschillende faciliteiten bevinden en synchroon werken door middel van een permanente reproductie van bronnen en registers in realtime.

De dimensionering van elke server of communicatieapparatuur gebeurt via een actief-actieve configuratie, wat de onmiddellijke implementatie van een duplicaat van een component inhoudt in geval van een storing van een ander. Dit verkort de hersteltijd bij elk soort incident, van het uitvallen van een enkele server tot het uitvallen van een heel datacenter.

Non Stop 24x7 Performance

SLA – Service Level Agreement

De technologische infrastructuur van EDICOM moet 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn, waarbij beschikbaarheid wordt opgevat als de capaciteit om toegang te krijgen tot de dienst door wie daarom vraagt, ongeacht de snelheid of het tempo waarmee deze vervolgens wordt geleverd. Deze beschikbaarheid wordt maandelijks gemeten.

EDICOM onderschrijft een kwaliteitsovereenkomst voor dienstverlening gebaseerd op het voldoen aan drie variabelen.

Beschikbaarheid van het EDICOM platform

Beschikbaarheid van het EDICOM platform

Het EDICOM Platform moet 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn, waarbij deze beschikbaarheid de capaciteit is om toegang te krijgen tot de dienst door wie er om vraagt.
Maximale oplostijd voor incidenten

Maximale oplostijd voor incidenten

Onze gespecialiseerde technici lossen incidenten op volgens de verschillende serviceniveaus die zijn vastgesteld voor het oplossen van verzoeken.
Updaten van softwareversies

Updaten van softwareversies

EDICOM verbindt zich ertoe haar oplossingen bij te werken en nieuwe versies te ontwikkelen om de door klanten gecontracteerde diensten te verbeteren.

Platformbeschikbaarheidsgarantie: 99,9% van de tijd.

 

 

Monitoring 24x7

Het EDICOM Platform beschikt over een eigen technologie om de prestaties van het platform 24x7 te bewaken, waarbij wordt geanticipeerd op de schaalbaarheid van de gehele infrastructuur in geval van mogelijke pieken in de activiteit als gevolg van een marktgerelateerde reden of incident dat zich kan voordoen.

Een team van gespecialiseerde technici controleert permanent de uitvoering van alle diensten en de prestaties van alle geïmplementeerde infrastructuur, om een ononderbroken dienstverlening te garanderen in overeenstemming met de overeenkomsten die zijn aangenomen voor de implementatie van elk van de geïmplementeerde projecten.

BCP

Het BCP omvat zowel het Disaster Recovery Plan als het Business Restore Plan. De disaster recovery procedure omvat een breed scala aan technische en personele middelen die op een gecoördineerde en onmiddellijke manier worden geïmplementeerd in het geval van een calamiteit die de levering van de service van het bedrijf via het EDICOM B2B Platform in de cloud bedreigt.

EDICOM heeft solide en beproefde procedures om de administratieve unit, het Data Processing Centre, het personeel dat belast is met het leveren van de service en de gegenereerde informatie en documentatie te beschermen. Het BCP is een belangrijk instrument om de continuïteit van de dienstverlening te waarborgen, en garandeert het herstel van de activiteiten, informatie en documentatie die in de systemen worden gegenereerd, in het geval van een natuurlijke of menselijke gebeurtenis die de activiteit van EDICOM kan beïnvloeden.

Security & Data Governance

Privacy en vertrouwelijkheid

EDICOM verbindt zich ertoe de vertrouwelijkheid van alle klanteninformatie die op haar platform is opgeslagen, te waarborgen.

Deze verplichting strekt zich niet alleen uit tot de privégegevens van de bedrijven die gebruikmaken van de diensten van EDICOM, maar tot 100% van de informatie die is vastgelegd in elk van de transacties die via het EDICOM Platform worden verwerkt, ongeacht of de oorsprong of bestemming van deze transacties een klant van EDICOM is.

Vertrouwelijkheidsverplichtingen, wanneer vereist door de projectvoorwaarden, zullen worden ondersteund door de NDA (non-disclosure agreement) aangepast aan de eisen van EDICOM en het bedrijf dat gebruik maakt van onze diensten.

Geaccrediteerde beveiliging

EDICOM implementeert alle fysieke en logische beveiligingsmaatregelen die nodig zijn om de vertrouwelijkheid van alle via het EDICOM Platform verwerkte gegevens te waarborgen. Deze maatregelen omvatten accreditaties in overeenstemming met de hoogste internationale normen op het gebied van informatiebeheer en -beveiliging.

 

  • ISO 27001 Information Security | AENOR

  • ISO 27001 Information Security | IQNET

  • ISO 20000 Service Management | AENOR

  • ISO 20000 Service Management | IQNET

  • ISAE 3402 Type 2 SOC 1

  • TIER II Design | Uptime Institute Certified

  • Type 2 SOC 2 Report

  • Cybervadis

  • Management system for the installation and provision of SaaS-EDI services

  • National Security Scheme (Spain)

  • Health Data Host (HDS) certification (France)

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en krijg heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.