Managed Services: wij beheren uw B2B2G-oplossing

Delegeer met EDICOM het volledige beheer van uw EDI-platform voor B2B en B2G aan ons team van toegewijde technische specialisten.

Outsourcing met een wereldwijde leverancier zoals EDICOM

Het uitbesteden van technologische middelen en activiteiten die niet tot de kernactiviteiten van een bedrijf behoren, heeft als doel kosten te verlagen door externe diensten aan toegewijde professionals uit te besteden die in naam van het contracterende bedrijf bepaalde verantwoordelijkheden op zich nemen. 
 
Het uitbesteden van de technologische middelen voor uw B2B- en B2G-communicatieplatform aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM, evenals het delegeren van de beheersprocessen die nodig zijn voor het onderhoud ervan, garandeert een constante actualisering, optimale werking en maximale voordelen als een overeenkomst wordt gesloten met een van de EDICOM-pakketoplossingen, zoals EDI, e-facturering of btw-naleving.

 

Cloudtechnologie

Cloudtechnologie

Hardware-, software- en onderhoudsactiviteiten worden uitgevoerd in een door EDICOM beheerde DPC (Data Processing Center), waar de gebruiker via verschillende connectiviteitsdiensten toegang toe heeft.

Aangewezen vakmensen

Aangewezen vakmensen

Onderhoud, beheer en configuratie op permanente basis. Uw bedrijf beschikt over speciale groepen beheerders om continu aandacht te besteden aan uw zakenpartners en hun onderhoud op het platform te beheren.

EDICOM Service Level-garantie

Service Level-garantie

Voor alle uitbestede middelen en beheerstaken biedt EDICOM een hoog niveau van dienstverlening, contractueel vastgelegd in een SLA (Service Level Agreement).

Voordelen van EDICOM Technology Outsourcing

Primaire dekking van gedelegeerde beheersdiensten van uw platform

Met onze Outsourcing-service treedt een gespecialiseerde EDICOM-technicus op als uw toegewijde operator, lost alle alarmen op, brengt de klant onmiddellijk op de hoogte van incidenten en neemt maatregelen om uw oplossing altijd up-to-date en operationeel te houden.

 

  • Systeemadministratie en -bewaking

  • Niveaucontrole van beschikbaarheid van data

  • Oplossen van incidenten

  • E-facturering (certificatenbeheer, platformparametrisering, testen van zakenpartners)

  • Connectiviteitsbeheer met VAN (Value Added Networks)

  • Nauwkeurige informatie-uitwisseling met interne en externe zakenpartners

  • Wereldwijd installatieonderhoud

  • Bijwerken van de zakenpartnerlijst op uw platform

  • Integratie van klanten voor e-facturering (uploaden van certificaten, configuratie van agenda's, communicatie- en formattests, enz.)

  • Aanpassingen van het platform

  • Herziening van interfaces en specificatie van wijzigingen die moeten worden aangebracht om verbeteringen te bevorderen. (Dit omvat niet de ontwikkeling van wijzigingen en nieuwe interfaces).

  • Uitvoeren van berichtenuitwisselingstests tot en met het implementeren van nieuwe EDI-berichtenuitwisselingen (nieuwe zakenpartners, nieuwe berichten).

  • Validiteitscontrole van de verbinding met uw EDI-partners

  • Analyse van documenten met buitensporige vertragingen in het overdrachtsproces

  • Analyse van mogelijke incidenten als gevolg van buitensporige vertragingen bij de ontvangst van documenten

  • Bevestiging van de correcte ontvangst van de bestemming van alle verzonden documenten

  • Bevestiging van de correcte verwerking van alle ontvangen documenten om hun integratie in de ERP van de klant te verzekeren

Wereldwijd technologieplatform

EDICOM ontwikkelt complexe data-integratieprojecten met een internationale reikwijdte die gebaseerd zijn op twee fundamentele concepten: een krachtige technologische infrastructuur en kennismanagement.

Met deze werkfilosofie kunnen bedrijven die op onze elektronische oplossingen vertrouwen hun fiscale, zakelijke of logistieke transactiestromen onder de paraplu van één enkel wereldwijd opererend technologieplatform centraliseren, beheerd in SaaS-modus en geoptimaliseerd in lijn met de ontwikkeling van het bedrijf door beheerstechnici van EDICOM.

  • Gespecialiseerde consultants per sector en per land die al uw vragen beantwoorden

  • Uitbesteding van processen die verband houden met uw B2B e-commerceplatform

  • Ondersteuning in 7 talen: Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Portugees, Duits en Nederlands

Wij garanderen de kwaliteit van de service

EDICOM garandeert op basis van contracten de naleving van hoge kwaliteitsnormen bij het verlenen van haar diensten en een 24/7 beschikbaarheid van de technologische oplossingen die onze klanten in gebruik hebben.

De omvang van ons serviceniveau is vastgesteld in onze SLA (Service Level Agreement) en gebaseerd op de vervulling van drie belangrijke variabelen:

  • 24/7 toegang tot het EDICOM-platform

  • Maximale oplostijd voor incidenten naar gelang van de ernst

  • Voortdurend bijgewerkte softwareversies van gecontracteerde producten

Voor wie zijn onze beheersdiensten bedoeld?

Elke klant die een contract heeft afgesloten met een van onze geavanceerde data-integratie-oplossingen kan van onze Outsourcing-service profiteren. Of uw bedrijf nu miljoenen berichtuitwisselingen verwerkt of slechts een paar honderd, de omvang van de Outsourcing-service van EDICOM hangt af van de datavolumes die moeten worden beheerd en de complexiteit van uw B2B2G-communicatieplatform. Hier zijn enkele voorbeelden van beheer op basis van het type oplossing:

Bewaking van permanente connectiviteit met de factuurontvangstpunten van elke administratie.

Beheer van registratie en uitschrijving van zakenpartners in uw B2B of B2G-berichten.

Laden en onderhoud van elektronische certificaten die vereist zijn voor het gebruik van elektronische handtekeningen.

Analyse van versie-updates in het e-factureringsschema door de administraties.

Beheer van incidenten als gevolg van fouten in het factuurbestand.

Bewaking van berichten van belastingdiensten in elk land.

Analyse van versie-updatess in de belastingaangifteplanning van belastingdiensten.

Foutenbeheer na validering van gegevensbestanden.

Laden en onderhoud van elektronische certificaten die vereist zijn door belastingdiensten voor het gebruik van e-handtekeningen of tijdstempels.

Bevestiging van indiening bij de belastingdienst.

Ontwerp van de belangrijkste indicatoren die nodig zijn om uw platform te monitoren.

Beheer en behandeling van 'systeemwaarschuwingen' (gecrashte connectoren, mislukte integratieprocessen, onderbroken workflows).

Configuratie en opvolging van aangepaste waarschuwingen (bewaking van sleutelprocessen, transmissiesnelheid van berichten, volumes, enz.)

Permanente platformanalyse en levering van rapporten met optimaliseringsmaatregelen.

Beheer en onderhoud van de API-connector-repository met eigen applicaties of die van derden.

Diensten voor ontwikkeling

Wilt u uw communicatie-oplossing naar een hoger niveau tillen? Naast Managed Services om uw EDI-platform te beheren, biedt EDICOM een portfolio van ontwikkelingsoplossingen om de integratie van uw EDI-oplossingen met al uw zakenpartners te versnellen.

Het laatste nieuws over digitale transformatie wereldwijd

De 10 fasen voor het migreren van een EDI-platform

Miljoenen berichten, duizenden gesprekspartners, honderden integraties... Het migreren van uw gehele EDI-platform is...

Maak kennis met de technologie achter ons EDI-platform

Bij EDICOM baseren we ons op de nieuwste informatiebeveiligingstechnologie en IT-servicekwaliteit om onze SaaS EDI-oplossin

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

Usa un dominio corporativo

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.