Integraal Partner Management
Een beheerservice die support verleent aan uw EDI B2B-handelspartners
Laat het beheer van uw EDI-beheerdersgroep aan EDICOM over
Met IPM (Integraal Partner Management) staat ons beheerteam in contact met uw klanten en leveranciers en biedt het hen de ondersteuning die ze nodig hebben om incidenten op te lossen, tests uit te voeren of nieuwe communicatieprotocollen te configureren. Het team werkt net als een interne EDI-beheerdersgroep, waardoor u volledig van deze beheerstaak verlost bent.
Wat is EDICOM IPM?
De IPM-service van EDICOM (Integral Partner Management) ondersteunt leveranciers, klanten en andere partners waarmee u op dagelijkse basis in contact staat voor elektronische documentuitwisseling.
Welke services zijn inbegrepen bij IPM?
Het aan u toegewezen team staat ter beschikking van uw handelspartners om eventuele incidenten op te lossen die zich tijdens hun transacties met u bij het verzenden en/of ontvangen van elektronische documenten kunnen voordoen. Het team kan hen ook voorzien van gedetailleerde informatie zoals richtlijnen of specificaties over protocollen en standaarden.
Voor wie is deze service geschikt?
Bedrijven met een EDI-oplossing die zij gebruiken om met een groot aantal handelspartners te communiceren. Dit type service is een goede optie wanneer de dienstverlening aan deze partners gespecialiseerde middelen vereist om vragen te beantwoorden en incidenten op te lossen.
Is de service inbegrepen bij elke EDICOM-oplossing?
De IPM-service staat los van de elektronische gegevensuitwisseling, applicatie-integratie of compliance-oplossingen die EDICOM aanbiedt. Deze service kan geschikt zijn voor u als u een grote communityvan partners heeft die dagelijks uw platform gebruiken om inkooporders, facturen, verzendberichten of andere elektronische transacties die deel uitmaken van de workflow, verzenden en ontvangen.
Hoe lang duurt de service?
De duur van de IPM-service hangt af van de omvang van uw project. U kunt er gebruik van maken om uw partners doorlopend of gedurende een beperkte periode te ondersteunen. Als u bijvoorbeeld de reikwijdte van uw communicatieproject moet uitbreiden om nieuwe berichten toe te voegen, kunnen wij de service leveren totdat de doelstellingen van de invoering van de nieuwe EDI-projectvereisten zijn bereikt.
Hoe neemt u contact op met mijn partners?
EDICOM stelt voor uw project speciale telefoonlijnen in. U bent vrij om deze telefoonnummers onder uw partnernetwerk te verspreiden. Van daaruit beantwoordt EDICOM namens u alle vragen en incidenten die op deze speciale lijnen binnenkomen.
Hoe rapporteert EDICOM over de geleverde services?
EDICOM houdt gegevens en statistieken bij over de verzoeken en taken die worden uitgevoerd om uw partners te ondersteunen. Deze gegevens worden via samenwerkende applicaties met u gedeeld en zijn essentieel om het niveau van de geleverde service te beoordelen. Ze zijn ook een waardevolle bron van informatie voor het detecteren van patronen van vragen, zorgen of incidenten waarop u mogelijk moet reageren om uw platformbeheer efficiënter en wendbaarder te maken.
Op wat voor soort partners richt de service zich?
Elke partner die rechtstreeks betrokken is bij uw communicatieproject op basis van de bepaling van de service die vóór de implementatie met u is overeengekomen. Dit zijn meestal leveranciers, logistieke partners en andere partners die betrokken zijn bij uw waardeketen. Maar het kunnen ook klanten en zelfs consumenten zijn die via een van onze portals van tijd tot tijd relevante informatie van u ontvangen.
Enkele voorbeelden van IPM-services
Speciaal telefoonnummer
Wij bieden een speciaal telefoonnummer die uw handelspartners exclusief kunnen gebruiken.
Afhandeling van incidenten
Continue ondersteuning van uw partners om hun incidenten met berichtenuitwisseling op te lossen (verkeerd geconfigureerde berichten, communicatiestoringen, ontbrekende verplichte velden, enz.)
Verbinding van nieuwe partners
Continu beheer van taken en tests om de integratie van nieuwe partners te voltooien.
Ontvangststandaarden en -formaten
Communicatie over formaatspecificaties en bijzonderheden van berichten die naar partners worden gezonden.
EDI-gebruikshandleidingen
Onderhoud en distributie van EDI-guidelines voor het genereren van berichten volgens uw behoeften.
Communicatie
Beheer van communicatieprotocollen (netwerken, point-to-point verbindingen, webservices, enz.)
Tests verzenden en ontvangen
Tests van verzonden en ontvangen berichten. Rapporten over testresultaten.
Fouten en incidenten
Ondersteuning bij het oplossen van incidenten (verkeerd geconfigureerde berichten, communicatiestoringen, enz.)
Integratie van nieuwe berichten
Informatie over nieuwe documenten en tests met betrokken partners.
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.