Optimaliseer uw zakelijke processen vanuit uw Shared Services Center

Een oplossing met gecentraliseerde beheersystemen voor bedrijven die op verschillende markten actief zijn

Eén platform dat aan uw wereldwijde behoeften voldoet

CSC's (Shared Services Centers) centraliseren in één businessunit processen en activiteiten die eerder op verschillende afdelingen binnen de organisatie werden uitgevoerd of zelfs op verschillende locaties.

Als u in meerdere landen actief bent en veel facturen van uw leveranciers ontvangt die in uw crediteurenadministratie moeten worden ingevoerd, hebt u een EDI-platform nodig dat alle noodzakelijke bedrijfsprocessen centraliseert en automatiseert.

Dankzij geautomatiseerde e-facturering met Shared Services Centers worden voor de boekhouding en de crediteurenadministratie inningstijden eenvoudiger en administratieve processen efficiënter.

Centralisatie en wereldwijde naleving

Centralisatie en wereldwijde naleving

Deze service omvat fiscale validatoren die aan bevoegde belastingautoriteiten zijn gekoppeld. Ongeacht het land van herkomst, controleren zij elk document om na te gaan of het voldoet aan de technische en wettelijke specificaties van elk land waar het nodig is.

Goedkeuring van documenten met elektronische handtekeningen

Goedkeuring van documenten met elektronische handtekeningen

Onze oplossing ondersteunt alle soorten elektronische handtekeningen en stelt u in staat aangepaste workflows te creëren, zodat uw organisatie maximaal van geautomatiseerde processen kan profiteren.

Elektronische archivering op lange termijn

Elektronische archivering op lange termijn

Beschikbaarheid, toegankelijkheid en vertrouwelijkheid om documenten van leveranciers bij te houden en te voldoen aan eventuele audits. Het snel en veilig kunnen terugvinden van elk document maakt processen eenvoudiger en centraliseert digitale archivering.

Hoe wordt met een Shared Services Center het beheer van e-facturen eenvoudiger?

Internationale bedrijven die in meerdere landen actief zijn, moeten een EDI-communicatiemodel definiëren dat aan hun specifieke behoeften is aangepast. EDICOM biedt gecentraliseerde oplossingen die ontwikkeld zijn om met één enkel platform aan de behoeften van wereldwijde klanten te voldoen.

Geïntegreerde wereldwijde EDI-oplossing

Geïntegreerde wereldwijde EDI-oplossing

Het platform brengt met uw ERP, CRM en alle beheerstoepassingen verbindingen tot stand die betrokken zijn bij het elektronisch uitwisselen van gegevens met uw partners.

Supplier and Client Portals

Oplossingen voor partners zonder EDI

Onze leveranciers-, klanten- en certificeringsportals zijn essentieel om de onboarding van uw partners op uw EDI-platform te versnellen.

Automatisering van inkomende en uitgaande facturen

Dankzij EDI-technologie worden de uitgifte en ontvangst van facturen geautomatiseerd en in de ERP van een bedrijf geïntegreerd. Het wereldwijde factureringsplatform van EDICOM dekt het volledige factureringsproces en vereenvoudigt de processen voor de uitgifte en ontvangst van elektronische facturen in multinationale omgevingen.

De oplossing wordt in het beheersysteem of ERP van de klant geïntegreerd om gestandaardiseerde documenten en berichten tussen partijen in een zakelijke transactie uit te wisselen. Voor facturen brengt de module verbindingen tot stand met het interne systeem om het proces van uitgifte en ontvangst van facturen te integreren.

Debiteuren

Hiermee automatiseert u EDI-berichten vanuit records die rechtstreeks in de ERP van het bedrijf zijn gegenereerd. Bij het verzenden van facturen naar klanten zet de oplossing de gegevensstructuren om in de vereiste standaarden (EDIFACT, X12, PEPPOL, UBL, ODETTE, XML EDI), die voldoen aan de technische en wettelijke specificaties van elk land. Het implementeert ook een digitale handtekening en is daarmee ook een compliance-oplossing.

Crediteuren

Het factureringsplatform ontvangt facturen van leveranciers en valideert deze volgens de technische en wettelijke specificaties van elk land waar het ontvangende bedrijf actief is. Met geavanceerde datatransformatieprocessen worden de inkomende elektronische facturen aangepast aan de gegevensstructuur en in het crediteurensysteem van de klant geïntegreerd.

 

Wereldwijde uitdagingen van elektronische btw-rapportage aangaan

Over de hele wereld stappen belastingdiensten over op elektronische naleving van de belastingwetgeving met het doel de belastingcontrole te verbeteren, de procedures te vereenvoudigen en de toezichtsprocessen te automatiseren.

In een mondiale markt blijft elk land zijn eigen standaarden vaststellen. 

Spanje - SII

Onmiddellijke elektronische rapportage 

Onmiddellijke rapportage van btw-gegevens

SII-oplossing in Spanje

Verenigd Koninkrijk - MKTD

Verenigd Koninkrijk Making Tax Digital

Digitale btw-administratie bijhouden en rapporteren

MKTD-oplossing - Verenigd Koninkrijk

Hongarije - RTIR

Hongarije Real-Time Invoice Reporting

Rapportage in realtime

RTIR-oplossing in Hongarije

Polen SAFT - JPK VAT

JPK_VAT-bestand

Btw-aangiftes

SAF-T-oplossing in Polen

Uitbesteden aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM

Het uitbesteden van technologische middelen en activiteiten die niet tot de kernactiviteiten van het bedrijf behoren, heeft als doel de kosten te verlagen door deze externe diensten in handen van toegewijde professionals te geven, die in naam van het contracterende bedrijf bepaalde verantwoordelijkheden op zich nemen.

Het uitbesteden van de technologische middelen met betrekking tot uw B2B en B2G-communicatieplatform aan een wereldwijde leverancier zoals EDICOM en het delegeren van de nodige beheerprocessen om ze te onderhouden, zorgt voor constante actualisering, optimale prestaties en de optimale voordelen die voortvloeien uit het kiezen van een van de oplossingen in EDICOM's portfolio, zoals EDI, e-facturering of btw-naleving.

Cloud Technology

Cloudtechnologie

Hardware, software en onderhoudsactiviteiten worden in een door EDICOM beheerd datacenter uitgevoerd, die de gebruiker met verschillende verbindingsdiensten kan openen.

EDICOM Outsourcing

Toegewijde specialisten

Doorlopend onderhoud, beheer en configuratie. Uw bedrijf heeft de beschikking over speciale groepen beheerders die uw vertegenwoordigers doorlopend ondersteunen en erop toezien dat het platform wordt onderhouden.

EDICOM Service Level Agreement

Service Level Agreement

EDICOM biedt voor alle uitbestedings- en managementtaken een hoog niveau van dienstverlening die contractueel wordt gegarandeerd in een ondertekende SLA (Service Level Agreement).

B2B CSC's: de belangrijkste voordelen

Lagere bedrijfskosten

Lagere bedrijfskosten

Lagere kosten door efficiëntere processen en het wegvallen van dagelijkse administratieve taken. Kortere leverings- en ophaaltijden dankzij automatisering en het elimineren van fouten die tot vertragingen leiden.

Minder doublures en fouten

Minder doublures en fouten

Eliminatie van dubbel werk en van financiële en juridische risico's die soms verband houden met communicatieproblemen en elektronische facturering. Eliminatie van menselijke fouten dankzij procesautomatisering.

Grote transactievolumes

Grote transactievolumes

Omdat CSC's met grote transactievolumes op bedrijfsniveau werken, worden de voordelen van wereldwijde B2B-communicatieoplossingen met EDI benut, evenals de voordelen van de CSC, wat een rimpeleffect heeft in de hele organisatie en zelfs gevolgen voor handelspartners kan hebben.

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten voor heldere antwoorden op al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.