Geldige e-handtekeningen in EDICOMSignADoc

Door documenten elektronisch goed te keuren en te ondertekenen, hoeft u geen papieren meer af te drukken om handmatig te ondertekenen en voert u van begin tot einde een telematisch proces uit. En dit alles met dezelfde geldigheid als wanneer deze met de hand zouden zijn ondertekend.

Trust Services Provider

Configureer methoden voor e-handtekeningen en verificaties

SignADoc biedt alle systemen die u nodig heeft om exact de beveiliging te implementeren die uw documentgoedkeuringsproces vereist. Voor kleinere documenten kan één verificatiemethode al voldoende zijn. Voor andere documenten die kritieke informatie bevatten, kan het hoogste niveau van e-handtekeningen worden geïmplementeerd.

 

e-Signatur

Eenvoudige, geavanceerde en gekwalificeerde e-handtekeningen

SignADoc garandeert de integriteit van het document, de authenticiteit van de ondertekenaar, de vertrouwelijkheid van de transactie en het onweerlegbaar maken van het document, zowel voor niet-erkende certificaten, erkende certificaten of veilige apparaten voor het aanmaken van handtekeningen - afhankelijk van uw behoeften. Als een contract met een klant moet worden getekend, is een geavanceerde of gekwalificeerde e-handtekening een verstandige keuze.

Tweefactorverificatie

Tweefactorverificatie met OTP en verificatiemethoden met sms

Met deze maatregel kan de gebruiker per sms een code sturen of het OTP-systeem (Google Authenticator) gebruiken om een dubbele verificatiemethode toe te passen en zo de veiligheid te vergroten. In het geval van interne goedkeuringen van facturen binnen hetzelfde bedrijf is een OTP-verificatiemethode een logische keuze.

EDICOMSignADoc ondersteunt alle soorten e-handtekeningen

Onze oplossing ondersteunt alle soorten e-handtekeningen. Dit systeem maakt gebruik van cryptografie met asymmetrische sleutels om de integriteit van het document, de authenticiteit van de ondertekenaar, de vertrouwelijkheid van de transactie en de onweerlegbaarheid van het document te garanderen.

In dit systeem werken twee sleutels in aanvulling op elkaar. Wat door de ene versleuteld wordt, kan alleen door de andere ontgrendeld worden en op dezelfde manier in omgekeerde richting. Er is de particuliere sleutel, die alleen door de eigenaar ervan wordt gewaarborgd en de openbare sleutel, die bekend is bij andere gebruikers die de ondertekende documenten met de eigenaar van de particuliere sleutel uitwisselen.

Eenvoudige handtekening

Eenvoudige handtekening

Dit type e-handtekening is mogelijk met behulp van ongekwalificeerde elektronische certificaten. Zij garanderen de integriteit van het document en de vertrouwelijkheid van de transactie.

Dit niveau van handtekening is een van de minst veilige, omdat het de authenticiteit van de ondertekenaar niet waarborgt.

Geavanceerde handtekening

Geavanceerde handtekening

Dit type e-handtekening is gebaseerd op gekwalificeerde elektronische certificaten. Naast de integriteit van het document en de vertrouwelijkheid van de transactie, garandeert deze de authenticiteit van de identiteit van de ondertekenaar van het document.

Binnen de soorten handtekeningen biedt deze een tussenniveau van veiligheid, waarbij de identiteit van de ondertekenaar wordt gewaarborgd.

Gekwalificeerde handtekening

Gekwalificeerde handtekening

Dit type elektronische handtekening wordt gemaakt met gekwalificeerde certificaten en ook met veilige middelen voor het aanmaken van handtekeningen. Deze waarborgt de integriteit van het document, de authenticiteit van de ondertekenaar, de vertrouwelijkheid van de transactie en de onweerlegbaarheid van het document.

Dit type handtekening biedt de hoogste mate van veiligheid voor alle bovengenoemde aspecten.

Als u documenten nog steeds handmatig ondertekent, is uw bedrijf trager dan het zou moeten zijn.

Optimaliseer met automatisering de bedrijfsprocessen die voor verbetering vatbaar zijn en laat traditionele en trage manieren van werken achter u.

Keur documenten goed met een technologische oplossing, onderteken ze elektronisch en druk geen fysieke papieren meer af. U hoeft niet langer naar een andere locatie te reizen om een handtekening te plaatsen maar behoudt dezelfde conformiteitsgeldigheid van goedgekeurde documenten.

Ga naar de veelgestelde vragen

Elke actie op elk document genereert een voetafdruk. Alle acties komen in het bewijsrapport.

Voor elke gebeurtenis die zich voordoet op een document genereert EDICOM als vertrouwde derde partij een bewijs dat het document is ondertekend en wordt een tijdstempel aangebracht.

Zo ontstaat een bewijs dat kan worden overlegd als er sprake is van een vereiste of geschil. Bovendien is er totale controle over wat er is gebeurd in elke goedkeuringsflow, waardoor de uitgever van het document meer controle en toezicht heeft op de ondertekening ervan.

Bewijskracht

Het bewijsrapport is doorslaggevend bewijs in geval van geschillen of gedingen met derden.

Traceerbaarheid

Gebeurtenissen verschijnen in volgorde en zijn perfect geïdentificeerd. Elke gebeurtenis met elk document heeft een geschiedenis.

Vertrouwen

Het rapport bevat de e-handtekening en het tijdstempel van EDICOM, internationaal geaccrediteerd als een vertrouwde derde partij.

EDICOM, vertrouwde derde partij op internationaal niveau

EDICOM heeft certificeringen in verschillende regio's die het platform als vertrouwensdienstverlener hebben geaccrediteerd.

Gekwalificeerde vertrouwensdienstverlener

Doet uw bedrijf zaken in Europa?

EDICOM is geaccrediteerd door de EU volgens de Europese eIDAS-regulering (nr. 910/2014).

eIDAS official seal

Certificeringsdienstverlener

EDICOM is een door het Mexicaanse ministerie van Economische Zaken erkende PSC.

PSC Mexico

Digitale certificeringsinstantie

EDICOM is een digitale certificeringsinstantie in Colombia onder ONAC.

certificación ONAC

Meer informatie over de voordelen van onze diensten voor handtekeningen op afstand en gedelegeerde handtekeningen

Dankzij de diensten van EDICOM voor handtekeningen op afstand en gedelegeerde handtekeningen is het nu eenvoudiger voor klanten om documenten en bestanden te ondertekenen. Ze doen dit aan de hand van erkende certificaten van veilige apparaten die handtekeningen aanmaken en gehost worden in de EDICOM-infrastructuur of met het gekwalificeerde certificaat van EDICOM als vertrouwensdienstverlener.

Meer informatie over handtekeningen op afstand of gedelegeerde handtekeningen

Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.

Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.

Neem contact op!

general.form.error.email

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.