Integratie met marketplaces
Wij vereenvoudigen de integratie van uw interne systemen met de belangrijkste marktplaces. Wij automatiseren uw communicatiestromen om het beheer van uw bestellingen bij eventuele e-commerce te vergemakkelijken.
Marketplace integration services
Geef uw eCommerce strategie een boost door te integreren met uw Marketplaces.
De integratie van uw bedrijf met de belangrijkste marktplaatsen vereenvoudigt de implementatie van uw eCommerce strategieën.
EDICOM, via zijn iPaaS-platform voor de integratie van applicaties in de cloud, zal u in staat stellen om het beheer van bestellingen, facturen, verzendberichten of de synchronisatie van uw productcatalogus te automatiseren in al uw markten.
EDICOMiPaaS Marketplaces integratiediensten - Voordelen
Breid uw verkoopkanalen uit.
Bereik uw klanten waar ze zich ook bevinden door ze de beste service te bieden dankzij de procesautomatisering van onze integratiediensten met de belangrijkste eCommerce-platformen en marketplaces.
Bijgewerkte gegevens
Automatiseer het updaten van uw productgegevens in al uw market places.
Synchronisatie
Real-time synchronisatie van de in uw ERP beheerde productgegevens met al uw marketplaces.
Integratie van orders
Onmiddellijke integratie van in de markt gegenereerde inkooporders met uw managementsystemen.
Onmiddellijke verzending van facturen
Creëer uw facturen automatisch op basis van orders en stuur ze tegelijkertijd naar uw klanten.
Integratie met transportbedrijven
Integreer uw gegevens met transportdiensten en logistieke operators voor een 360º communicatie.
Verzendberichten
Automatiseren van de uitgifte van leveringbonnen volgens de met elke markt afgesproken flow.
...en nog meer voordelen...
Klanten worden onmiddellijk op de hoogte gebracht van de status van bestellingen en verzendingen
In een wereld waar de klant in de after-sales fase steeds veeleisender wordt, is het interessant om gegevens aan te bieden die u zekerheid geven over de locatie en de real-time status van uw pakket om de hoogste mate van tevredenheid te verkrijgen.
Integratie van voorraden en verzendingen met logistieke partners
Soms wordt de logistiek buiten het bedrijf om beheerd, hetzij in termen van verzendingen, hetzij zelfs in termen van opslag van het product. In deze gevallen is het essentieel dat de IT-systemen van deze partners en het bedrijf perfect gesynchroniseerd zijn.
Integratie van gegevens over marketplace services
Wanneer het bedrijf de voorraad niet in zijn faciliteiten heeft, maar wel in de magazijnen van de betreffende marketplace waar de producten zich bevinden, is het belangrijk om bijgewerkte informatie te hebben over de status van de zendingen en de voorraad.
Verhoging van de merkbekendheid
Door uw producten en uw merk op meer online verkoopsplatformen te plaatsen, waar ze meer verkeer genereren, en in toonaangevende marktplaces in andere landen, neemt het aantal mensen dat uw bedrijf leert kennen toe.
Gemak en eenvoud in internationale expansie
Het feit dat u de eindklant in andere landen dan het land van herkomst van uw organisatie via marketplaces kunt bereiken, stelt u in staat om de belangstelling voor uw producten te controleren zonder dat u op elk van die plaatsen een online verkoopsplatform hoeft te creëren, met het werk dat dat met zich meebrengt.
Zichtbaarheid en positionering in de belangrijkste eCommerce zoekmachines
Op dit moment zijn er reeds heel wat gebruikers die in plaats van te typen in zoekmachines zoals Google of Bing wat ze willen kopen, direct zoeken in pagina's of apps van marketplaces. De aanwezigheid op deze markten verhoogt het potentiële publiek van uw bedrijf en dus ook uw omzet.
Wilt u uitbreiden en nieuwe klanten werven in nieuwe markten?
De analyse van de eisen en behoeften van de klant is een zeer belangrijk onderdeel van ons projectmanagementproces dat we altijd op maat proberen te maken.
Vertel ons uw situatie en wij ontwerpen een project dat is aangepast aan uw specificaties via EDICOMiPaaS.
Nu de verkoopkanalen zijn afgesneden, vormen de voorraadverschillen een obstakel.
En die hindernis zit vooral in de verkoop.
Vermijd dat webgebruikers stoppen met kopen bij gebrek aan voorraad van een artikel in de online winkel. Laat ze de voorraad van de dichtstbijzijnde fysieke winkels raadplegen, zodat ze kunnen beslissen of ze daarheen gaan om het product te kopen.
Voorkom dat de verkoop over de bestaande voorraad heen gaat dankzij deze cross-stock integratie tussen alle verkoopkanalen die perfect is afgestemd op de belangrijkste beheersystemen of ERP's van het bedrijf.
Bij een verkoop die zo impulsief is als die in de detailhandel, waar de klant zijn artikel onmiddellijk in zijn of haar bezit wil hebben, is het belangrijk om alle mogelijke informatie te geven om geen verkoop te verliezen.
Online Winkel
If a sale is made through any sales channel it will immediately be reflected in the stock of all of them.
Fysieke winkels
Of er nu één fysieke winkel is of duizenden, het is belangrijk om de consistentie in de voorraad over alle kanalen te behouden.
Marketplaces
Gesynchroniseerde voorraad in alle marketplaces in realime zonder data handmatig in te voeren.
Maak betere beslissingen dankzij een betere analyse van al uw belangrijke gegevens.
Krijg actuele informatie in real-time over de prestaties en winstgevendheid van elk gebruikt verkoopkanaal, of het nu gaat om onlinewinkels, fysieke winkels of marktplaatsen.
Integreer alle gegevens over omzet, verkoop, producten, kosten, rendement,... met een BI-tool (Power BI, Tableau, enz.) met behulp van EDICOMiPaaS en maak een betere analyse en besluitvorming over commerciële strategieën.
Stuur ons uw contactgegevens toe en wij nemen direct contact met u op.
Praat met een van onze specialisten en verduidelijk al uw vragen over onze oplossingen voor data-integratie.