Online kopen, ophalen in fysieke winkel
Geef de klant de mogelijkheid om een product via de webwinkel te kopen maar af te halen in de fysieke winkel. Dit heeft tal van voordelen voor de winkeleigenaar, zoals het verkorten van de wachttijd van de klant, het vermijden van de mogelijkheid dat niemand op het bestemmingsadres aanwezig is wanneer de aankoop geleverd wordt of het elimineren van verzendkosten voor zowel de klant als het bedrijf. Bovendien kan het ophalen van aankopen in de fysieke winken leiden tot cross-selling van andere producten.
Online niet op voorraad, controleer de fysieke winkelvoorraad, bel of ga naar de winkel
Geef de gebruiker informatie over de voorraad van hetzelfde product in de fysieke winkel, samen met de telefoon- en adresgegevens van de winkel, zodat ze verdere vragen kunnen stellen of zelfs naar de winkel kunnen gaan om de aankoop rechtstreeks te doen. Verlies geen omzet door een gebrek aan online voorraad.
Koop in fysieke winkel, ontvang thuis
Bied de mogelijkheid aan om in een fysieke winkel te kopen en dat de bestelling per koerier naar het adres van de klant te laten verzenden. Voorkom verloren verkopen omdat er geen voorraad is van precies dat artikel of zorg ervoor dat klanten aangekochte producten op een comfortabele manier thuis afgeleverd krijgen.
Ontvang aankoopbewijs op smartphone op het moment van aankoop in fysieke winkel
Stuur de aankooptickets naar de klant via e-mail of smartphone-app. Organizeer zo een volledig parperless proces en zorg ervoor dat deze vouchers gemakkelijk op één plek toegankelijk zijn voor latere vragen en beheer.
Verzamel loyaliteitspunten of geld in een virtuele portemonnee door online of in een fysieke winkel te kopen
Implementeer plannen om klanten punten, credits of virtueel geld te laten verzamelen, om zo hun vertrouwen te winnen . Laat ze het soort krediet dat ze verzamelen gebruiken waar ze maar willen.
Koop cadeaubonnen in een online of fysieke winkel en wissel ze in een online of fysieke winkel in
Vergroot de mogelijkheden van de gebruiker om aankopen te doen in de verschillende soorten verkoopkanalen met kaarten en cadeaubonnen. Bied faciliteiten en voordelen voor de klant in het aankoopproces.
Druk kortingsbonnen af vanaf een aanraakscherm in een fysieke winkel
Geef uw klanten de mogelijkheid om promotiecoupons of coupons af te drukken bij de ingang van de fysieke winkel. Stimuleer zo de cross-selling van andere producten en verhoog het gemiddelde ticket.
Volg de verzending in detail vanuit de online winkel
Voorkom dat klanten van verzonden bestellingen meerdere websites moeten doorzoeken of lange trackingcodes moeten invoeren. Maak de statusinformatie van de bestelling beschikbaar in de online winkel waar de aankoop is gedaan of op de website van het merk. Verbeter de aftersales-ervaring van de klant en breng nieuw verkeer naar het web.
Pas verzendgegevens onmiddellijk aan (datum, tijd, plaats, ontvanger, ...)
Los problemen met de bezorging van zendingen eenvoudig op om zo tot efficiënte logistieke processen en maximale klanttevredenheid te komen. Bied de klant de mogelijkheid om wijzigingen aan te brengen in tijd, plaats, datum enz. van levering, en integreer al deze informatie met de logistiek operator om tot een optimale communicatie te komen.
Stuur promoties van specifieke producten en categorieën op basis van gebruikersgedrag
Verhoog uw rendement op investering in marketingacties. Verbeter de kwaliteit van de gegevens waartoe uw klanten toegang hebben. Optimaliseer de prestaties van alle communicatie met nieuwsbrieven, publicaties op sociale media of online advertentiecampagnes.
Voer gepersonaliseerde telefonische commerciële acties uit voor specifieke segmenten
Verhoog de effectiviteit van commerciële acties aanzienlijk door toegang te geven tot alle beschikbare informatie. Stel verkoopteams in staat om de best mogelijke oplossing aan klanten te leveren door de beste pitch te genereren en te leveren wat het beste bij hun behoeften past.
Stuur promoties, aanbiedingen, kortingen of mededelingen naar smartphone-apps
Stuur alle informatie die van belang is voor uw klanten naar een smartphone-app en zorg ervoor dat ze op de hoogte zijn van uw aanbiedingen.