
Fiscale autoriteit
Ministerie van Financiën van Servië
Het ministerie van Financiën van Servië is de instantie die verantwoordelijk is voor de uitvoering van e-facturatie in het land. Volgens de wet inzake elektronische facturering (Staatsblad van de RS 44/2021, 129/2021) zal e-facturering geleidelijk worden ontwikkeld. De Servische regering zal een nationaal platform genaamd eFaktura gebruiken om de uitwisseling van e-facturen te verzorgen.
Ministerie van Financiën van Servië
Er zijn drie relevante data in de tijdslijn
1 mei 2022: alle leveranciers van overheidsdiensten moeten facturen elektronisch versturen en de overheid moet ze kunnen ontvangen en opslaan.
1 juli 2022: Servische overheidsinstanties zijn verplicht elektronische facturen te sturen naar bedrijven, die deze moeten kunnen ontvangen en verwerken.
1 januari 2023: e-facturering wordt uitgebreid tot de hele B2B-sector.
Het eFaktura-platform valideert documenten voordat ze naar de ontvanger worden gestuurd.
Om het eFaktura-systeem te gebruiken, moeten belastingplichtigen zich eerst op het portaal registreren en zich authenticeren door middel van een gekwalificeerde elektronische handtekening.
UBL 2.1.
Niet verplicht
Voor B2G-documenten moet de opslag permanent zijn. Voor B2B-documenten, 10+1 jaar.
Neem dan contact op met een van onze specialisten in elektronische facturering.
De technische en wettelijke vereisten voor elektronische facturering zijn in elk land verschillend. Als u de details en belastingverplichtingen van een bepaald land wilt weten, klik dan op de kaart of kies een land uit het vervolgkeuzemenu.