Fiscale autoriteit
Ministerie van Financiën van Servië
Het ministerie van Financiën van Servië is de instantie die verantwoordelijk is voor de uitvoering van e-facturatie in het land. Volgens de wet inzake elektronische facturering (Staatsblad van de RS 44/2021, 129/2021) zal e-facturering geleidelijk worden ontwikkeld. De Servische regering zal een nationaal platform genaamd eFaktura gebruiken om de uitwisseling van e-facturen te verzorgen.
Ministerie van Financiën van Servië
Er zijn drie relevante data in de tijdslijn
1 mei 2022: alle leveranciers van overheidsdiensten moeten facturen elektronisch versturen en de overheid moet ze kunnen ontvangen en opslaan.
1 juli 2022: Servische overheidsinstanties zijn verplicht elektronische facturen te sturen naar bedrijven, die deze moeten kunnen ontvangen en verwerken.
1 januari 2023: e-facturering wordt uitgebreid tot de hele B2B-sector.
Het eFaktura-platform valideert documenten voordat ze naar de ontvanger worden gestuurd.
Om het eFaktura-systeem te gebruiken, moeten belastingplichtigen zich eerst op het portaal registreren en zich authenticeren door middel van een gekwalificeerde elektronische handtekening.
UBL 2.1.
Niet verplicht
Voor B2G-documenten moet de opslag permanent zijn. Voor B2B-documenten, 10+1 jaar.
Neem dan contact op met een van onze specialisten in elektronische facturering.
De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.
De technische en wettelijke vereisten voor elektronische facturering zijn in elk land verschillend. Als u de details en belastingverplichtingen van een bepaald land wilt weten, klik dan op de kaart of kies een land uit het vervolgkeuzemenu.
De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.