Kenmerken van elektronische facturatie in Indonesië

De elektronische factuur in Indonesië heet e -Faktur Pajak . De verplichte invoering gebeurde in twee fasen: vanaf 1 juli 2015 werd de verplichting van kracht voor belastingplichtigen uit Java en Bali, en vanaf 1 juli 2016 voor belastingplichtigen uit andere regio's van Indonesië.

Belastingsdienst

Belastingsdienst

DIREKTORAT JENDERAL PAJAK (DJP)

Verplichting

Verplichting

Verplicht voor alle btw-geregistreerde belastingbetalers sinds juli 2016. Alle belastingbetalers met een omzet van meer dan 4,7 miljard IDR (333.000 USD) per jaar moeten hun btw-facturen elektronisch verstrekken. Facturen dienen naar het e -Faktur systeem gestuurd te worden .

Voorafgaande administratieve vereisten

Voorafgaande administratieve vereisten

De uitgever moet een elektronisch certificaat verkrijgen om de facturen te kunnen ondertekenen en de factuurserienummers (NSFP) te verkrijgen.

Fiscale controle

Fiscale controle

De uitgever stuurt de elektronische facturen naar de Indonesische belastingdienst die de inhoud van de factuur valideert en keurt door middel van een QR-code die in de factuur wordt opgenomen.

Elektronische handtekening

Elektronische handtekening

Niet verplicht

Opslag

Opslag

10 jaar

Wilt u meer weten over elektronische facturatie in Indonesië?

Neem dan contact op met een van onze specialisten in elektronische facturering.

De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.

De naam mag niet leeg zijn U moet een telefoonnummer invoeren Selecteer een geldig voorvoegsel Ik ga ermee akkoord dat er contact met mij wordt opgenomen

Bezig met verzenden

Even geduld aub. Dit kan enkele seconden duren.

Bedankt voor het doorsturen van uw gegevens!