Fiscale autoriteit
Thailand Revenue Department (RD)
Het elektronische facturatiesysteem in Thailand staat bekend als “e-Tax System” en het gebruik ervan is sinds 2017 gereguleerd door de Thaise overheid.
Het e-facturatiesysteem in Thailand heeft betrekking op de documenten: e-factuur of e-belastingfactuur, e-ontvangstbewijs of e-receipt en debet- en creditnota's. Alle btw-plichtige entiteiten en personen mogen elektronische facturen in elektronisch formaat aanmaken, uitreiken en opslaan.
Thailand Revenue Department (RD)
Vrijwillig
Factuur-, creditnota- en debetnotagegevens moeten maandelijks worden geëxporteerd en verstuurd naar de Thaise belastingdienst. Deze instantie zal een validatieantwoord afgeven voor de verzonden documenten.
De elektronische factuur is een XML (ETDA- standaard). Aan de andere kant moet een PDF/A3 worden gegenereerd om naar de eindgebruiker te worden verzonden.
Om e-facturen uit te reiken, moeten bedrijven een elektronisch certificaat krijgen van de Thaise belastingdienst.
Bedrijven maken e-facturen aan de hand van software of systemen die zijn goedgekeurd door het ministerie van Financiën.
E-facturen moeten digitaal worden ondertekend met een certificaat dat is afgegeven door een certificeringsinstantie en goedgekeurd door de Thaise belastingdienst.
5 jaar
Neem dan contact op met een van onze specialisten in elektronische facturering.
De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.
De technische en wettelijke vereisten voor elektronische facturering zijn in elk land verschillend. Als u de details en belastingverplichtingen van een bepaald land wilt weten, klik dan op de kaart of kies een land uit het vervolgkeuzemenu.
De verzamelde persoonsgegevens zullen door de bedrijven van de EDICOM Groep worden gebruikt om de gestelde vragen te beantwoorden en/of de gevraagde diensten te beheren. U kunt uw recht op toegang, rectificatie, verzet, beperking en overdraagbaarheid van uw gegevens uitoefenen in overeenstemming met de bepalingen van het privacybeleid.